Thursday 6 January 2022

Romanya’da bir Malatyalı

Merhaba ben Asım sizlerle Romanya da gönüllü olarak geçirdiğim ilk bir ayı anlatmak istiyorum. Romanya ya ilk adım attığım zaman çok güzel iki insanla tanışmak beni çok mutlu etmişti . ( Mihai ve Georgia’na)

Ve ilerleyen zamanda beraberce güzel vakit geçireceğimin bir göstergesiydi . Farklı kültür dil ve benzeri birçok farklılığın olduğu yabancı bir ülkede gönüllülük faaliyetleri yapıp buradaki insanlar ile geleceğin nasıl güzel olabileceği hakkında projeler yapmak gerçekten bu hayatta kayda değer bir şeyler bırakmanın en güzel yöntemi olabilir . Bu ilk ay gönüllülük anlamında bu fırsatları yakalamama sebep oldu . Sağlam ve birbirine tutkun bir ekiple bu çalışmaları yapmak bu projeler için bence en büyük kaynak ve biz bu eğlenceli ekibe sahibiz .

Bu gönüllülük projesinde beni etkileyen bir başka durum ise Romanya nin insanlarının bize karşı olan saygı ve sevgileriydi . Bunu görmek beni sevindirmiş ve buradaki insanlara olan saygımı ve sevgimi artırmıştı.

Bulunduğumuz yerde ki öğrencilerle günlük faaliyetlerin dışında da etkinlik yapıp beraber oturup sohbet edip hem kendi ufkumuza hem de genç nesillerin ufkuna bir şeyler katmak belki de yapılan küçük bir hareketin ileride bize kazandıracağı değerleri etkileyecektir diye umuyorum.

Beni Romanya hakkında cezbeden bir başka şeyde mimari ve tarihiydi geleneksel mimarinin ön plana çıktığı ve aynı zamanda günümüzde de devam ettirilmesi çalışıldığını yapıların çoğunda görmek mümkün modern ve geleneksel mimariyi bir arada görmek mümkün . Sokak sanatı anlamında biraz eksik gördüğüm Romanya da bu sanatın gelişeceğini umuyorum.

Bana dil olarak gelişimime ve pratik yapmama büyük olanak sağlayan bu etkinlik sosyal anlamda ve proje yönetimi konusunda yeni fikirler edinmeme etkin bir sebep oldu .

Bu arada bununda unutmadan ekleyeyim 15 sene önce ki çocukluk arkadaşımı Romanya’da bulmama hala şaşkınım. Eğer bir gün yolunuz düşerse kendisi Efendi markette olacaktır belki selamımı söylerseniz çay bile ikram edebilir J



No comments:

Post a Comment