Saturday 22 January 2022

Avrupa'da Christmas!

Ben Ferhat Asım genç bir gönüllü olarak tekrardan tüm gönüllülere ve gönüllü adaylarına Romanya’da ki son günlerimden merhaba .
Çok güzel geçen 1 aylık gönüllülüğün ardından 1 Aralık Romanya’nın büyük birlik gününe şahit olarak 2.aya başladık. Romanya kültürü ve tarihi için çok önemli olan bu anda Romanya’da bulunmak büyük bir şanstı. Bugünde bizde de olan 7’sinden 70’ine herkesin katıldığı ulusal bayramları hatırlattı bana.

Aynı zamanda ikinci ayımızda ekipçe birbirimize daha sıkı bağlanmış tam bir aile olarak hissetmeye başlamıştık. Bulunduğumuz okulun lise öğrencileri ile daha fazla zaman geçirip muhabbeti ilerletmiştik ve karşılıklı güven ve ortak gönüllülük vermiş olduğu hazza daha da varmıştık. Eğer sizde bir gün gönüllü olmayı düşünürseniz şu an yazdığımdan daha fazla hissedeceksiniz bunu.

Türk ve Rumen kültürünü daha iyi tanımamız ve yanıtlamış için Türk yemekleri tatlıları vs. hazırlayıp, Türk dansları ve şarkıları eşliğinde kültürümüzü tanıtma ve aynı şekilde Rumen kültürü ve yemekleri hakkında birçok şey öğrendik. Eğer bir gün yolunuz buralara düşerse papanasi yemeden buradan gitmeyin.

2.ayimizda ayrıca Romanya’da gönüllülük yapan birçok farklı ülkeden gönüllü katılıp bilgilendirildi ve daha iyi için ne yapılabileceği hakkında konuların konuşulduğu online OAT toplantılarına katıldık. Bu süreçte farklı gönüllülük alanında gönüllü olan birçok farklı arkadaş edindik ve bu online eğitim dil ve fikir anlamında olumlu izler bıraktı bende.

OAT Bitiminde Romanya’nın farklı şehirlerindeki gönüllülerle tanışma ve yüz yüze muhabbet imkânı yakaladım. Bu büyük bir imkân daha farklı insan tanıma açısından.

Aralık ayında olmamızdan dolayı Christmas hakkında birçok şey öğrendim ve Avrupa insanı için önemli bir kültürel ve dini bir olay olması kutlamalar ve eğlencelerin aralık ayında başlaması itibariyle tam anlamıyla uzun metrajlı bir festival edasıyla birçok şeyi öğrenmiş ve görmüş oldum.

Lise öğrencileri son gönüllü faaliyetinden sonra çok güzel bir halı saha maçıyla bunu taçlandırdık ve genç arkadaşlarımıza bir şeyler kattığımızı ve onlardan bir şeyler öğrendiğimizin farkına vardık.

Son 10 gün tüm iki ay boyunca biriktirdiğim tatilleri Avrupa’nın 7 farklı ülkesindeki belirlediğim şehirlerde ve noktalarda geçirdim ve şu an Türkiye’ye dönüş yolculu için beklediğim hava alanından bu bloğu yazıyorum çok mutluyum gönüllü olarak hiçbir şey beklemeden gelecek nesiller için çalışmaktan biraz burukluk var elbet ayrılışın vermiş olduğu.

Evet tüm herkesin deneyimlemesini istediğim kendi benliğin için yapabileceklerinin hakkındaki gelişimini destekleyen bu faaliyetin bir parçası olması dileğiyle.

Bu arada unutmadan Türkiye’den beni bu projeye yollayan IYACA’ya ve Romanya’da misafir eden SAKURA’ya  Teşekkürü bir borç bilip daha güzel projelerde görüşmek üzere.

No comments:

Post a Comment