Monday 10 January 2022

Bir Gülümseme ve Gönüllülük


Yeni ayın yoluma tuttuğu ışık ile ilerliyorum Romanya sokaklarında. Bambaşka hayatlardan bambaşka insanlar görüyorum. Her biri benim için farklı bir değer ifade ediyor. Güzel günlerimin üstüne daha da güzel günler ekledim burada. Hayatın beni buralara kadar göndereceğini hiç düşünmezdim.  Çok güzel insanlar tanıdım. Bana kazanç sağlayan bir zamanın içindeydim bu 2 ay boyunca. Romanya benim için artık başka bir şey ifade ediyor aslında. Bu ay yine okullarda ve Romanya’daki gönüllü arkadaşlarımız ile güzel vakitler geçirdik. İngilizce konuşmak bana hiç bu kadar zevk vermemişti. Üstelik tam anlamıyla konuşamadığım halde. Burada aslında insanlar ile iletişim kurmanın sadece dil ile olmadığını da anladım. Çünkü bir gülümseme dahi sana yetiyor bazen. Bunu etkinlik için gittiğimiz bir lisede gördüm. Her hafta genellikle liselere faaliyetlerimiz oluyordu zaten. Fakat zamanla oradaki çocukların dahi seni görünce sana güzel ifadelerde bulunarak sevgi sözcükleri kullanması büyük bir kazanç. Keşke daha çok okula gidebilseydik diyorum hatta. Keşke daha fazla faaliyetlerde yer alabilseydim. Ama keşke diyecekte bir kaybım yok aslında. Çünkü ben burada gerçekten çok mutluydum. Üstelik yeni bir mentörümüz daha eşlik etti bizlere. O kadar tatlı bir insan ki galiba kendisini her daim hatırlayıp sevineceğim. Georgiana’yı çok özleyeceğim. Ayrıca Mihai de aynı şekilde hepsi birbirinden güzel insanlar. Sadece biraz daha İngilizce seviyem yüksek olsun isterdim. Ama burası bana bunu geliştirmemi sağladı. Birçok konuda ufkumu açtı diyebilirim. Bizleri çok ama çok güzel bir kaleye götürdüler. Sinai’de Pales Kalesi. Gerçekten görmeye değer muhteşem bir yerdi. Ben oranın aynı zamanda doğasına hayran kaldım. Keşke fırsatım olsaydı oraları daha çok gezebilseydim. Ama bunun dışında şahsi olarak birçok yer gezebildik. Romanya’nın Temaşvar şehrine araba kiralayarak 4 arkadaş gitme fırsatı yakaladık. Benim için muhteşem bir deneyimdi. Ayrıca bahsettiğim şehir gerçekten çok güzel bir yerdi. Yine orada da çok güzel yerler gezerek hatta Castelul Corvinilol kalesine gittik. Burası gerçekten çok güzeldi. Başka yerlerine de gezme fırsatımız oldu. Romanya'da harika parklar görebilirsiniz. Gerçekten huzur bulabileceğiniz yerler. Hem doğasıyla hem de bozulmayan yapısıyla muhteşem yerler. Bisiklet sürmek kitap okumak buralarda harika oluyor. Çoğu öğrencilerle arkadaş olduk. Gittiğimiz okullarda çocuklar bizleri hep severek karşıladılar. Hatta bir çocuk bana özel olarak gelerek benimle iletişim kurdu. Bana çok güzel iltifatlarda dahi bulundu bu benim için çok güzeldi. Onlar ile oyunlar oynamak gerçekten çok zevkli oluyordu. Kendi yöresel oyunlarımızdan da oradaki gönüllü arkadaşlarımız ile hep oynadık. 

Pandemiden dolayı faaliyetlerimiz kısıtlı kalıyordu ama buna rağmen güzel vakitlerimiz oldu.  Çevre temizliği yaptık okullarda sunumlar hazırladık geziler yaptık bunlar dahi benim için güzeldi. Ayrıca Romanya’nın yine Köstence şehrine de gitme fırsatımız oldu. Burada birçok Türk var. Hatta bir de eskiden kalma Abdülhamit zamanı diye biliniyor cami var. Türk kültürüne ait şeyler görmek bana zevk verdi. Bu insanların birbiriyle ne kadar fazla bir kültür içinde olduğunu gösteriyor. Bir de kiliselere gitmek burada bana büyük bir zevk verdi. Ve hiç kimse tarafından asla dışlanmıyorsun buraya giremezsin diye. Çok güzel mimarı yapıları var. Ben mimari yapılarına hayran kalmıştım. Sadece Romanya ile kalmadık. Aynı zamanda Hırvatistan'a gitme fırsatı da geçti elimize. Diyorum ya bir kere ufkunuz açılınca önünüze engel çıkmıyor. Burada size verilen ücret çok rahat bir şekilde yetiyor. Hatta biz bazen artırarak gezdiğimiz dahi oluyordu. 

Son günlere yaklaştıkça hüzün de artmıştı ama gelmeden önce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda Romanya’da bulunan Atatürk büstünün oraya gittik kutlamak için. Orada çok güzel insanlar ile denk gelsin. Hatta resmen Türk akını olmuştu ara ara Türkiye’deymişim gibi dahi hissettim. Bu gerçekten çok gurur verici idi benim için.  Romanya bana önyargılarımdan tut hayata bakış çerçeveme kadar birçok şey kattı. Burada yaptığımız faaliyetleri çocukları, Mihai'yi, Gorgiana'yı, Adreay'ı hepsini tek tek çok özleyeceğim. Dönüşte otobüs ile geldik. Aslında bu dahi benim için zevkli idi. Evet ülkem benim için çok kıymetli ve değerli. Ama başka yerler görmek gezmek keşfetmek de bir o kadar değer katıyor. Bir de bu bir gönüllülük faaliyeti ile olunca daha da bir anlam kazanıyor. Gönüllülük gerçekten benim hayatımın en büyük parçası. Romanya’da bir gönüllü olmak benim için çok zevkliydi. Tekrardan buralara gelme fırsatım inşallah olur. Gerçekten buna değiyor. Buradan ayrıldığım için çok üzgünüm. Koskoca 2 ay nasıl geçti bilmiyorum ama buraları çok sevdim. Hoşça kal Romanya. Bize bu fırsatı sağlayan IYAKA ve SAKURA derneklerine minnettarım... 

No comments:

Post a Comment