Monday 10 January 2022

Romanya'da Gönüllülük ve Öğenciler

 Merhaba. Ben Ahmet Furkan Sağut. Romanya'nın Cioragarla kentinde 2 aylık Volunteer for Planetise projesine katılan 9 gönüllüden biriyim. Benim Romanya`ya geliş hikayem diğer arkadaşlarımdan biraz farklı… Diğer arkadaşlarımdan farklı olarak Romanya İstanbul Konsolosluğundan vize alan tek kişiyim. Vizem de diğer arkadaşlarımdan geç çıktığı için Romanya`ya arkadaşlarımdan bir gün sonra geldim. Beni Georgiana karşıladı ve bana her konuda yardımcı oldu. Piata Unirri de ilk buluşmamızda otobüs kartı ve telefon hattı konusunu hallettik. Sonra birlikte ofise geçtik. Ofiste diğer arkadaşlarla tanışma anımda ekibin ne kadar uyumlu ve eğlenceli bir ekip olduğunu fark ettim. Ofiste ilk buluşmamızdan sonra arkadaşlarımla güzel bir yemek yedik. Daha sonra alışverişimizi yaptık ve yurda geçtik. Orda 2 ayımın eğlenceli geçeceğini anlamıştım. Arkadaşlarım bana her konuda yardımcı oldular. Kalacağımız yeri gördüğümde çok beğendim. Burası bir lisenin yurdu bizim için ayrılmış bir bölümü var. Burada ufak tefek eksikler dışında bütün imkanlar mevcut. Sonraki günlerde de birlikte etkinlik yapacağımız öğrencilerle tanıştık. Öğrenciler bize çok iyi davrandı ve onlarla güzel etkinlikler gerçekleştirdik. Kaldığımız okul dışında 2 gün de Braneşti'de bir okula gittik. Oradaki öğrencilere hava, toprak, su kirliliği hakkında sunum yaptık. 2.gün ise çocuklarla oyun oynadık. Onun dışında cuma günleri genelde Bükreş'te etkinliklerimiz oldu. Bükreş'te görülmesi gereken yerleri gördük. Dışardaki aktivitelerimiz genelde cuma günleri oluyordu. İlk hafta hazine avı etkinliğimiz oldu. Bükreş'in gezilip görülmesi gereken yerlerini görüp fotoğraflar çektik. Sonraki haftalarda öğrencilerle botanik bahçesi gezdik ve bunun gibi etkinlikler gerçekleştirdik. Hafta içi günlerimiz genelde Ciogarla'daki öğrencilerle ekolojik konular hakkında afişler, sunumlar vs. hazırladık. Öğrencilerle çok uyumluyduk ve bize her zaman çok iyi davrandılar. Kendi görüşümü söylemek gerekirse öğrencilerle bizim aramızda çok iyi bir uyum vardı. Sanki yıllardır birbirimizi tanıyormuş gibiydik. Öğrencilerle yaptığımız etkinlikler eğlenceli ve verimli geçti. Proje tarihlerimizin Noele denk gelmesi öğrencilerle iyi vakit geçirmemizi ve vaktimizin eğlenceli geçmesini sağladı. Öğrencilerle son etkinliğimizde yılbaşı ağacı süsledik ve birbirimize hediyeler yaptık. Bu onlar için geleneksel bir şey. Herkes kendine zarf hazırladı ve insanları yazmak istedikleri insanların zarflarına notlar yazdılar. Bu tarihler arasında Romanya'nın milli bayramlarının olması da bize belki hayatımızda göremeyeceğimiz Romanya'nın bayram günlerini görmemizi sağladı. 

Öğrencilerle son günlerimizde okulda bulunan sahada futbol maçı yaptık ve onlarla vedalaştık. Tatil günlerimizde ise yurtdışı seyahatlerini tercih ettik. 5 günlük planımızda Bulgaristan ve Hırvatistan'a gittik. Bu tatiller benim için çok eğlenceliydi.(Hırvatistan'a kalacak yer ayarlamadan sakın gitmeyin). Son günlerimizi ailemize ve ülkemizdeki arkadaşlarımıza hediye alarak geçirdik. Bir gün de Romanya'nın güzel bir şehri olan Sinea'ya gittik. Koordinatörümüzle birlikte eğlenceli zaman geçirdik. Sinea Romanya'daki kurumun götürdüğü bir tatil ve bu da benim için çok eğlenceliydi.(Romanya'da efendi market ve Dristor kebab kendinizi Türkiye de hissettirebilir.)

No comments:

Post a Comment