Monday 31 January 2022

Bükreş'te Christmas!

Merhabalar, ben Rümeysa. Romanya’daki dördüncü ayımı doldurdum. Bu ay oturum kartımı sorunsuz bir şekilde aldım.

Bu ay Romanya için oldukça önemli olan bir gün ile başladık: 1 Aralık Birlik Günü. 1918 yılında Birinci Dünya Savaşı nedeniyle işgal edilmiş ve bölünmüş halde bulunan Romanya toprakları tekrar yeniden bir araya gelmiş. Dolayısıyla bu gün Rumenler için oldukça önemli. Tüm ülke genelinde resmi tatil ilan edilmesinin yanı sıra sokaklar Romanya bayraklarıyla bezenmişti. Bu günü kutlamak için ekip arkadaşlarım Arcul de Triumph’un önündeki törene katıldılar ancak ben rahatsız olduğum için katılamadım.

Aralık aynı önemli yapan bir diğer konu senenin son yılı olması ve Christmas. Arkadaşlarımızla beraber Bükreş’te Üniversite Meydan’ında kurulan Christmas Market’i ziyaret ettik. Okulda öğrencilerle yılbaşı ağacı süsleyip birbirilerimize küçük notlar bıraktığımız zarflar hazırladık.

Öğrenciler bizler için önce küçük bir gösteri hazırladılar. Geleneksel kıyafetlerini giyip ilahiler söylediler. Daha sonra bizlere verdikleri kağıtlarla hep beraber ilahilere eşlik ettik. İkinci gruptaki ekip arkadaşlarım da Aralık ayı sonu itibariyle Türkiye’ye dönüş yaptılar.

Romanya’da kış kendini hissettirmeye iyice başlamış olsa da Noel ve Christmas Bükreş sokaklarını ışıl ışıl bir görüntüye bürümüştü. Peri masalını andıran muazzam bir aydı. Ocak ayı bloğumda görüşmek üzere J

No comments:

Post a Comment