Friday 14 January 2022

"Daha Ne Güzelliklerle Karşılaşacağım?"

Merhaba,

Ben Büşra. Şu an bu blog yazısını iki aylık gelmiş olduğum Romanya’nın Ciorogarla kentinden yazıyorum. Umarım bu yazıda Romanya gönüllülüğüne dair merak ettiklerinizi bulabilirsiniz.

IYACA aracılığıyla gelmiş olduğum bu proje, SAKURA iş birliğiyle “Volunter for Planetise” adı altında olan iki aylık kısa dönem bir gönüllülük projesidir. Projenin içeriğinden bahsetmeden önce biraz kaldığımız yer hakkında bilgi vermek istiyorum. Kalmış olduğumuz yer, otobüsle Bükreş’e en fazla 30 dakikalık uzaklıkta olan Ciorogarla kentinde bulunan bir teknoloji lisesinin yurdu. Bu yurtta kadın ve erkek olarak ayrılmış üçer kişilik odalar, tuvaletler, banyolar ve ortak kullanım dahilinde olan mutfak mevcuttur. Yemeklerimizi genellikle ortak alışveriş yaparak, planlı sıralar halinde, her akşam birlikte yemekteyiz. Bu durum grubumuzun samimiyetini ve birlikteliğini koruduğunu düşünüyorum. Bu yüzden her akşam gönüllü arkadaşlarımla tek bir yemek masasında toplanmak benim için bir keyif oldu. 😊 dolayısıyla tam bir aile olduğumuzdan söz edebilirim. Ancak gönüllülerinin hepsinin tek bir ülkeden yani Türkiye’den gelmiş olması biraz beni üzdü ne yazık ki. Dolayısıyla farklı ülke ve milletteki insanlar ile tanışma imkânımız biraz kısıtlı kalmıştı. Ancak bu durumu bulunduğumuz lisenin gönüllü gençleriyle ve online OAT eğitim programıyla tanıştığımız farklı milletteki gönüllülerle az da olsa telafi edebildiğimizi düşünmekteyim.

Projeye dahil olan lise gönüllüleri yani Romanyalı gönüllüler ve lisenin öğretmenleri ile hem proje faaliyetlerimi gerçekleştirdik hem de karşılıkla kültürel, sosyal ve geleneksel sinerjilerde bulunabildik. Bu durum ilk ayımda projeden en çok zevk aldığım noktalardan biriydi. Zamanla iki farklı milletten çok güzel birlik ve beraberliğin, arkadaşlığın çıktığına inanıyorum. Bu durum daha gönüllülüğüm birinci ayında yaşamak, ikinci ay için “Daha ne güzelliklerle karşılaşacağım?” diye beni meraklandırmıyor değil. Tüm bunların dışında ofis günleriyle birlikte kuruluş tarafından motivasyonumuzu olumlu etkileyecek farklı eğlenceli ve göreceli gezi programları yapıldı. Bu programlar mental açıdan öyle iyi geliyor ki daha da geliştirilmesini önermeden geçemeyeceğim. Böylece Bükreş’in birçok yerini keşfettik, ulusal bayramlarda neler oluyor, nasıl bir coşkuya sahip oluyorlar görme fırsatı bulduk. Bu ayımın sonunu ise hafta sonu tatilimi Köstence gezisi ile değerlendirerek taçlandırdım. Böylece Bükreş dışında Romanya’nın farklı bir yerini, benim dışında iki Türk arkadaşımla gezerek gerçekten çok güzel vakit geçirdim. Bu fırsat ve fırsatlar için teşekkürler IYACA… Teşekkürler SAKURA…

Büşra DUMAN

30.11.2021

No comments:

Post a Comment