Monday 24 January 2022

Bol Bayramlı Geçen 2. Ay

Merhaba,

Şu an okumuş olduğunuz bu blog yazısını Romanya’nın Ciorogarla kentindeki iki aylık gelmiş olduğum gönüllülük projesinin sonuna gelmişken yazıyorum. Birinci ayımdan sonra çok daha güzel geçen ikinci ay olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu projeyle birlikte Avrupa gönüllülük hizmetinin sağlaması gereken kazanımları bu ay sağladığımı ya da fark ettiğimi söyleyebilirim. Peki bunu neden böyle düşünüyorum ve bu nasıl oldu?  Öncelikle bu ay Romanya haklı için bol bayramlı (gerek dini gerekse milli), bol tatilli bir zaman dilimiydi. Ayrıca tüm bunları görebilmemiz ve onlar için ne ifade ettiğini anlayabilmemiz için Romanyalı gönüllüler, öğretmenler tarafından çeşitli aktiviteler yapıldı. Bunların dışında yöresel dansları, yemekleri, tatlıları ve meyve sularını bizlere tanıttılar. Aynı şekilde bu ay biz de Türkiye’nin yöresel dans ve tatlarını tanıtma şansını bulduk. Değerli Türk Gönüllü arkadaşlarım ile bu görevi çok iyi yerine getirdiğimizi düşünmekteyim. 😊 Ayrıca böyle bir şansın size de verilme ihtimaline karşı burada bulamayacağınızı düşündüğünüz şeyleri Türkiye’den yanınızda getirmenizi tavsiye etmek istiyorum. İkinci ayımda yaşadığım bu karşılıklı etkileşim gününün benim için çok özel ve güzel bir gün olduğunu söyleyebilirim. Bu tür aktiviteler burada yaşamış olduğum aksilikleri ve motivasyon kayıplarını giderdiğinden söz etmem mümkün.

Tüm bunların dışında Romanya halkı için önemli olan Noel temalı etkinliğimizden sonra Romanyalı gönüllülere gelen okul tatiliyle birlikte bize de verilen 10 günlük tatile sahip olduk. Bu tatil sürecince yakın çevredeki Avrupa ülkelerini ve Sırbistan’ı görme fırsatını elde ettim. Bu anlam da Romanya’da yapmış olduğum Avrupa ülkeleri hakkındaki düşünce ve çıkarımlarımı bu geziyle birlikte iyice değerlendirebildim. Dolayısıyla bu gelmiş olduğum iki aylık projenin ufkumu açtığını, kişisel gelişimime katkıda bulunduğunu düşünmekteyim. Bu anlamda olabildiğince her gencin bu tür projelerde yer almasını şiddetle öneriyorum ve bu deneyimi hayatınızda bir kere olsun yaşanmasını tavsiye ediyorum. Ayrıca Romanya’da her anlamda işimi kolaylaştıran değerli mentörüm Mihai’ya ve Georgiana’ya çok teşekkür edemeden geçemeyeceğim.



Büşra DUMAN

31.12.2021

No comments:

Post a Comment