Tuesday 28 December 2021

Vilnius'ta Havalar Soğuyor!

 

Tekrardan Merhaba, ben Seda. Sizlere gönüllüğümün ikinci ayını anlatmak için yazıyorum. Günler geçtikte şehri ve insanları daha çok benimser oldum. Ufak tefek aksilikler yaşanabiliyor ama üstesinden gelmeyi öğreniyor ve bu sayede güçleniyorsunuz.

İlk ayı hızlı şekilde bitirdim. Havalar soğudukça ister istemez evde daha çok vakit geçirmeye başladım. Yine de yılın ilk karının kasım ayında yağacağını tahmin edemezdim. Her ne kadar hazırlıklı geldiğimi düşünsem de daha kalın kıyafetlere ihtiyacım olduğunu yaşayarak öğrendim. Tabii bunların hepsine tecrübe gözüyle bakmak gerektiğini düşünüyorum. Düşe kalka karlı havalarda nasıl yürünmesi gerektiğini öğreniyor, insanlarla konuştukça ve vakit geçirdikçe kültürlerini daha yakından tanıyor ve adapte olmaya çalışıyorum.

Çocuklar sayesinde yeni kelimeler ve doğru telaffuzları öğreniyorum. Günler geçtikçe ilişkilerimiz daha da kuvvetlenmeye başladı. Sabahları sınıfa girdiğimde yüzlerinde gördüğüm mutluluk ve hemen sonrasında gelen karşılama sarılmaları ve öpücüklerle mutlu olmamak elde değil. Her biri birbirinden özel, değerli ve ben her birini ayrı ayrı seviyorum. Çocuklarla vakit geçirmekten keyif alan biri olarak IYACA’ya bana tanıdığı bu fırsat için tekrardan teşekkür ediyorum. Onlar sayesinde öğreniyor, gelişiyorum.

 

Tüm bu güzel gelişmelerin yanında yemek kültürlerine hâlâ adapte olamadım. Olabildiğince yerel yemekleri denemeye çalışıyorum ama birkaç tanesi dışında hepsi hüsranla sonuçlandı. Zaman geçtikçe tatlarının daha güzel gelmeye başlayacağını düşünüyorum.

Keşfedilmesi gereken güzel günler önümde bekliyor.

 

Gelecek ay görüşmek üzere…


   Seda ÇELİK

No comments:

Post a Comment