Tuesday 28 December 2021

SZİ ASZTOOOOG !

 

Herkese Macaristandan selamlaaaar !

Sizlere Macaristanın küçük ama bir o kadar da sakin ve tatlı şehri olan Kaposvardan yazıyorum. Kasım ayının ilk gününde başlayan maceram,Budapeşteye olan heyecanlı inişimle birlikte başladı.Daha önce göderici kuruluşum olan IYACA sayesinde kısa ama çoook zevkli bir Tunus projesi geçirmiştim.Ve yine aklımda olan uzun dönem hayalimi IYACA ile gerçekleştirmekteyim. Öncelikle sizlere      bu güzel,doğa   harikası bir şehir olan Kaposvardan bahsetmek istiyorum.Sonbaharda burada olmanın güzelliğini ve bu tatlı şehirde bu mevsimi geçirmenin mutluluğunu yaşıyorum. Kaposvar, Macaristanın Somogy eyaletinin başkenti ve ülkenin güney kesiminde yer alıyor.Şehirde biraz genç nüfus az ve bundan kaynaklı sokaklar çoğunlukla bomboş diyebilirim.

Buraya ilk geldiğimde,ilk dikkatimi çeken nokta sokakta asla korna sesi duymamam oldu ve kalabalık bir şehir olan İzmirden gelen biri olarak buna çok şaşırmıştım,emin olun bu şehrin sakinliğine sizde alışamayacaksınız J Ev sahibi organizasyonum Compass,gerçekten Kaposvarda çok fazla bilinen bir gençlik merkezi ve organizasyonu.Özellikle yerel halk,yaptığı çalışmalardan dolayı bu kuruluşa çok hakim ve kuruluşun yerel halk için çok aktif olarak çalıştığını söyleyebilirim.Organizasyon eğitim,spor,gönüllülük ve istihdam alanında birçok çalışmalar yapıyor ve bizler de buranın birer gönüllüsü olarak bu çalışmalarda aktif olarak görev alıyoruz.

Burası genellikle çok soğuk bu nedenle gelirken mutlaka en kalın giysilerinizi getirin derim J.Saat 13.00 gibi Compass’a geliyoruz ve burada günlük olarak gençlerin katıldığı speaking(konuşma) kulüpleri düzenliyoruz.Bazı zamanlarda buradaki mesleki okullara gidip orada eğitim alan gençlerin kendilerini mesleki alanda geliştirmeleri için bazı seminerler düzenliyoruz.Tabii yalnızca bu alanlarda değil diğer alanlarda da farklı zamanlarda etkinlikler düzenliyoruz.(Diğer blog yazılarımda sizlere ev sahibi kuruluşum için daha fazla bilgi vereceğim. J) Compass aynı zamanda farklı ülkelere gerek Avrupa Dayanışma Birliği’nin staj programları gerekse kısa veya uzun dönemli projelerde de gönderici kuruluş pozisyanunda çalışıyor.Türkiyeye de farklı şehirlere de yerel gönüllü gönderiyorlar.

Bu şehir küçük bir şehir olduğu için gençler için çok eğlenceli bir şehir değil.Yani gece hayatı çok fazla hareketli değil fakat haftasonunda Pecs veya Budapeşteye gidebilirsiziniz. Şuana kadar Pecs şehrine seyehat edebildim ama inanılmaz bir şehir olduğunu söyleyebilirim. Eminim ki çoğunuzun merak ettiği diğer bir nokta ise market fiyatları J Yani market fiyatları burada diğer avrupa ülkelerinden daha uygun diyebilirim çünkü zaten macar forinti cinsinden market alışverişinizi,günlük yaşamınızı sürdüyorsunuz yani bu bir avantaj gibi diyebilirim. Burada noel zamanına yaklaştığımız için Kaposvar da çok sıcak ve samimi bir hava hakim,şehrin her tarafı süsleniyor ve biz de ofisimizi süslüyoruz.Bakalım christmas burada nasıl geçicek J Bunun dışında benim de ilk ayım olduğu için ancak bu kadar sizlere edindiğim tecrübeleri sunabildim.Şuanlık herşey yolunda,sizlerle maceramın geri kalan kısmını paylaşmaya devam edeceğim.

No comments:

Post a Comment