Tuesday 14 December 2021

GÜNEŞİN MEMLEKETİ PORTEKİZ!


Merhaba okuyucular, Ben deniz ; Emre GÖZÜM 28 yaşında 10’larca ülke sayısız şehir köy belde görmüş ve gerçek anlamda GÖNÜLLÜLÜK bilincine eriştiğini düşünen biri olarak PORTEKİZ’de Uzun dönem ESC yaparak yaptığım onca faaliyeti burayla taçlandırmak istediğim için buradayım. 1 aydır Arrouquelas’da yaşıyorum. Bahçeli güzel bir evimiz var 2 keçi 2 kuzu 2 tavuk 2 ördek, ve biz gönüllüler olarak 3 Fransız 1 Ermeni ve 1 Türk iyi geçinmeye çalışıyoruz. Geldiğim ilk hafta güzel bir kültür gecesi yaptım. Soslu leblebiye bayıldılar J Ertesi günde bir mangal partisi düzenledim çocuklar kafayı yemek üzereydi o kadar alkol tükettiler ve et yediler ki en son " chef Emre Show " diye tezahürat yapıyorlardı J Güzel bir tanışma ve kaynaşma yaptığımı düşünüyorum en azından geri dönüşler öyleydi J

 Gelelim  Güneşin memleketi olarak bildiğimiz Portekiz’e memleket meğer geceleri çöl iklimi gibi buz tutuyormuş bunu deneyimleyerek öğrenmiş oldum J. Geldiğim ilk gün iş günü bahçe ve peyzaj işleriyle tanıştım 4 gün boyunca peyzajla uğraştım ve 5. Günümde ilk öğretim okulunda Çalışmaya başladım. Allahın verdiği bir sihirli bir yetenek olmalı ki okulda ki çocukları büyülemiş gibi çocukların aşırı yoğun sevgisine maruz kaldım J Harika zaman geçirip mükemmel eğleniyorduk ki, farklı bir okula transfer edildim J burada da çocuklarla inanılmaz bir iletişimimiz var okulda ki çoğu çocuk bana sarılmadan gün geçirmiyor anlayacağınız çocuklarla aram müthiş aslına bakarsanız bu kadarını bende bilmiyordum J 

Geldiğim zaman herkes gibi bazı olumsuzluklarla karşılaştım tabi ki normal şartlarda dönmeyi düşünüyordum fakat çocukların sevgisini diğer olumsuzlukları kapatıyor J Okulumuza geçenlerde Portekiz başbakanı geldi bir yumruk tokuşturup tanışma ve kısa bir diyalog kurma fırsatımız oldu. Henüz bulunduğum köyden çıkma fırsatım olmadı ilerleyen günlerde seyahat edebilirsem kültürel yazı ve fotoğraf paylaşmaya çalışacağım. Şimdilik hoşça kalın <3

 

No comments:

Post a Comment