Monday 27 December 2021

ŞEHİR ŞEHİR MACARİSTAN!

Selamlar(Szia), Ben Emre, 01.11.2021 - 30.05.2022 tarihlerinde Macaristan’ın Kaposvar şehrindeki projem hakkında yaptıklarımı anlatacağım. 10 Kasım’da İstanbul’da başlayan uçak yolculuğum Budapeşte’de sona erdi. Havalimanından çıktıktan sonra Nepliget-Budapeşte otogarına geldim. Yolculuk saatim için otogarda bir süre bekledikten sonra Kaposvar’a akşam saatlerinde ulaştım. Diğer proje gönüllüsü Nurettin beni otogarda karşıladı. Bir sonraki gün proje sürem boyunca gönüllü olarak çalışacağım Compass Derneği’ne geldim ve diğer gönüllülerle tanıştım. 11 Kasım’da gönüllülerden Nail’in Atatürk sunumunu ve Portekiz’de projeye katılan katılımcıların projelerini anlattığı sunumu dinledim. İlk hafta sonumda Pecs şehrine giderek tarihi mekanları görme fırsatım oldu. Bu arada Pecs şehri Unesco Dünya Kültür Miras Listesinde yer alıyor.

Bir sonraki haftada oturum kartımı almak için Nurettin ve İyaca Gönüllüsü Nida ile birlikte göç idaresine gittik. Bu arada korona salgınından dolayı kapalı alanlarda maske zorunluluğu geldi. Derneğin yürüttüğü İngilizce konuşma kulüplerinde yer almaya başladım ve Emma ile çevre hakkında konuştuk. Dernekle ilgili çalışmalardan birisi daha önce 2 adet sahibi olduğum Youthpass’le ilgili araştırma yaptım. Yine Kasım ayı içerisinde Baczsak Turizm Lisesi’nden gelen gençlere dernek hakkında bilgiler verdik ve kurumun gelir kaynağı da olan Apponyi Guesthouse ziyareti gerçekleştirildi.

Sosyal medya aracılığıyla bulduğum Macarca Öğretmenimi buldum ve ücretsiz olarak derslere başladık. Koronadan dolayı kapanma olabileceğinden dolayı Avusturya ve Slovakya’ya gezi programı ayarladım. Önce Körmend şehrine otobüsle, oradan da trenle St.Gothard şehrine gittim. St. Gothard’da çok küçük bir sınır şehri olmasına rağmen Türk dönerci vardı. Yemek yedikten sonra Avusturya’nın Graz şehrine trenle geçtim. Graz’da bir web sitesi aracılığıyla ücretsiz 2 gece konakladım ve şehir turumda buraya yerleşmiş bir çok Türk olduğunu fark ettim. Graz’da Avusturyalıların çoğunun da bildiği Hauptplatz ve Schlossberg Tepesi’ne gittim. Kaldığım evde Avusturyalılara Türk yemeği yaparak onların Türklerin ne kadar iyi yemek yaptıklarını gösterdim.  Bana ilginç gelen bir şey de Graz şehrinde herkes birbirine selam vererek yürüyordu. Daha öncesinde bu kadar fazla selam diyebileceğimi tahmin edememiştim. Graz’da birinci günün ardından kapanma oldu ve restoranlar sadece paket servis ile çalışmaya başladılar. Ayrıca Avusturyalı arkadaşlarımla gece dağ tırmanışına katıldım. Graz’daki son günün ardından Bratislava’ya otobüsle gittim ve burada bir gece kaldım. Slovakya’nın yerel bir restorana gittim ve Orta Avrupa mutfağında çokça karşıma çıkan yemeklerden Gulaş yemeğini yedim. Bratislava’da hava soğuk olmasına rağmen 26 Kasım’da Bratislava kalesi ve eski şehir meydanına giderek ülkede günlük hayat nasıl devam ediyor bunun hakkında bilgi sahibi oldum. Aynı gün Budapeşte’ye geçtim ve orda bir gece kaldıktan sonra Kaposvar’a geçtim. Budapeşte’yi gezmeye zamanım olmadı çünkü evimin değiştiğini öğrendim ve Evimi değiştirmeye geçtim. Aralık ayının ilk haftasında Türkiye’den gelecek olan öğretmenler için genel bir toplantı yapıldı. Kasım ayı bu şekilde sonlandı.  Devamı gelecek… Takipte Kalın…