Thursday 16 December 2021

Vilnius'ta Gönüllü Olmak

 

Herkese merhaba, ben Seda. Sizlere gönüllülükte geçirdiğim ilk ayımdan bahsetmek istiyorum. Ekim ayının başında uzun dönem gönüllülük projeme Litvanya’nın Vilnius şehrinde başladım. İki günlük dinlenme sürecinin ardından Nendrė’de ilk günüm başladı. Çocuklar beni çok tatlı bir şekilde karşıladı. Hepsi sırayla benim için yaptığı resimleri, hediyeleri teslim etti ve günün kalanını onları tanımaya çalışmakla geçirdim. İsimleri ve telaffuzları öğrenmek biraz vaktimi aldı.

Günler geçtikçe birbirimize daha çok alıştık ve beraber oyunlar oynamaya, etkinlikler yapmaya başladık. Çocuklarla çalışmanın en güzel taraflarından biri günün çok hareketli geçiyor olması. Günü oyunlarla ve etkinliklerle geçirirken yorulduğunuzun farkına bile varmıyorsunuz. Burada çok yoğun bir programımız var. Etkinlikler yapıyor, oyunlar oynuyor, dil becerilerini geliştiriyor ve yürüyüşlere çıkıyoruz…

Çalıştığım saatler dışında şehri keşfetmeye çalışıyorum. Sonbahar mevsiminde burada olmak bana çok huzurlu geldi. Havalar yavaş yavaş soğumaya başladı, her geçen gün yaprakların biraz daha sararıp dökülmesini seyrediyor, uzun yürüyüşlere çıkıyorum. Şehrin en güzel tarafı doğayla iç içe olma fırsatına sahip olmak. Evde zaman geçirmek yerine yeşilliklerin arasında olmak istiyorsunuz. Haftasonları daha hareketli geçiyor. Diğer gönüllülülerle vakit geçiriyor, eğleniyoruz.

 

 


Buradaki ilk ayım çok hızlı geçti. İçine çok güzel anılar ve arkadaşlıklar biriktirdiğim için çok şanslıyım.

 

Seda ÇELİK

 

No comments:

Post a Comment