Friday 3 December 2021

ROMANYA'DA UZUN DÖNEM ESC!

 

Merhaba, ben Rümeysa. 23 yaşındayım. IYACA bünyesinde Romanya’nın başkentine 10 ay uzun dönem gönüllüsü olarak geldim. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden bu sene mezun oldum. Hatta mezuniyet haberimi Romanya’da arkadaşlarımla ziyarete gittiğim Constanta şehrinde almıştım .

Yaklaşık üç senedir Türkiye’de gönüllülük faaliyetlerinde yer alıyorum. Avrupa Gönüllülük Hizmeti diye bir şey duyduğum zaman “neden bunu başka bir ülkede yeni insanlar, yeni bir kültürü tanıyarak yapmayayım?” diye sordum. Bu soru beni Romanya’ya taşıdı ve burada neredeyse bir ayın sonuna yaklaşıyorum. Romanya’ya 7 Eylül günü geldim. Projede uzun dönem gönüllüsü olarak katılım sağlayan tek kişi benim. Ancak burada olduğum sürece Türkiye’den iki aylık sürelerle kısa dönem gönüllüler gelecekmiş. Ben kısa dönem gönüllülerinden birkaç gün geç geldim. Çünkü vize işlemleri beklediğimden daha uzun sürdü ve 15 Temmuz’da başvurduğum vizeme tam olarak 6 Eylül günü kavuşabildim. Bu esnada son bütünleme sınavlarıma girmiştim ve sınav sonuçlarını bekliyordum. Açıklanması gereken son bir sınavım kalmıştı ve o sınavımın sonucunu da Romanya’nın Karadeniz’e kıyısı olan Constanta şehrine arkadaşlarımla ziyaret ettiğim esnada öğrendim .
Burada Bükreş’e otobüsle 30 dk mesafede olan küçük bir kasabada kalıyoruz. Kasabanın adı Ciorogarla. Kaldığımız yer etkinliklerimizin çoğunun yapıldığı lisenin yurdu. Küçük bir mutfağımız var ve yemekleri kendimiz yapıyoruz. Pazar günleri mentörümüz haftalık planı buzdolabının üzerine asıyor. Aynı zamanda her hafta Salı veya Çarşamba günleri Bükreş’te dernek ofisine gidip sonraki haftanın etkinlikleri üzerine konuşuyoruz ve diğer mentörümüz Rumence dersi veriyor. Rumence oldukça zor bir dil. Ancak buraya geldikten sonra öğrendim ki oldukça temel bir dil. Zira bu dili konuşanlar İspanyolca ve İtalyanca’nın %60’ına hakim oluyorlar ve bu dilleri kolaylıkla anlayabiliyorlar ve öğrenebiliyorlar.

İlk etkinliğimiz lise öğrencileriyle tanışmaktı. Kendimizi ve projeyi lise öğrencilerine tanıtarak projeye başladık. Aynı zamanda Romanyalı gönüllüler de benzer bir sunum yaptı. Her haftanın Salı ve Perşembe günleri Romanyalı gönüllülerle etkinlikler yapıyoruz. Örneğin; Ciorogarla Ormanı’nda bir halka oluşturup çevre problemleri hakkında konuştuk. Bunu ellerimizdeki pankartlarda yazılı olan soruları sorarak gerçekleştirdik.

Proje çevre ile ilgili farkındalık yaratmak üzerine. Bu sebeple etkinliklerimiz bunun üzerine kurulu. Etkinliklerden arta kalan zamanlarımızda ise Romanya’yı keşfediyoruz. Özellikle hafta sonları farklı şehirlere gitmek için iyi bir fırsat olabiliyor.


No comments:

Post a Comment