Monday 27 December 2021

BALKANLARDAN GELEN SOĞUK HAVA DALGASI VE ROMANYA

Romanya’da ikinci ayımı tamamlamak üzereyim. İkinci ayımdan herkese merhaba. Ekim ayı oldukça yoğun ve eğlenceli geçti. Bu ay uzun dönem gönüllüsü olduğum için oturma iznine başvuru evraklarını topladım. Bu süreçte mentörüm Georgiana oldukça yardımcı oldu.

Bu ay ilk etkinliğimiz çevre temizliği etkinliğiydi. Romanyalı gönüllülerle okulun bahçesini temizledik. Etkinliklerde gönüllülere bazı Türk sokak oyunlarını oynattık. Bunun için önce onlar bize renklerin Rumencesini; daha sonra biz onlara renklerin Türkçesini öğrettik.

Bu ay etkinliklerimize yeni bir okul daha eklendi. Braneşti’de bir liseye gidip orada iki farklı sınıfta hava, su, toprak kirliliği ve çözümler hakkında sunumlar yaptık. Ertesi hafta tekrar aynı okula gidip bu sefer geri dönüşüm kutularının renklerini öğretmek için eğlenceli bir oyun oynadık. Hatta bu oyunu daha eğlenceli hale getirmek için bir yarışma halinde yaptık ve tabii ki benim takımım kazandı .  Bunun yanı sıra Romanyalı gönüllülerle Gençlik Parkı’nda ( Parcul Tineretului) bütün gün bisiklet sürdük. Oldukça eğlenceli bir gündü. İki ayın sonuna geldiğimiz için kısa dönemli gönüllüler yakın zamanda ayrılacaklar. Ve onlar gitmeden önce Hırvatistan’a küçük bir tatil planı yapıyoruz. Umarım oldukça eğlenceli bir tatil geçireceğiz.

Bu ay hava koşulları Türkiye’den farklıydı; en azından İstanbul’dan. Haberlerde duyduğum “Balkanlar’dan gelen soğuk hava dalgası”nın ne olduğunu Ekim ayının gelişiyle anlamaya başladım. Zira kışın kapıdan göz kırpmış hali dahi oldukça soğuktu. Bu sebeple yağmurdan ötürü Bükreş’i keşfetme serüvenime ara vermiş bulunmaktayım. Havaların aşırı güzel olduğu bir pazar günü Bükreş’teki manastırları ve kiliseleri ziyaret ettiğimi söylemeden edemeyeceğim. Başta çekinerek içeri adım atsam da benim turist olduğumu anlayıp samimi bir tavır sergilediler, ikramda bulundular. Romanyalılar gerçekten sıcakkanlı insanlar bunu gün geçtikçe daha iyi idrak edebiliyorum. İkinci ayımın sonuna gelirken kafamı yastığıma koyup “İyi ki buradayım” diyorum. Umarım covid 19 yükselişini durdurur ve kalan 8 ayım da bu güzellikte geçer.

No comments:

Post a Comment