Thursday 30 December 2021

Romanya'da Cumhuriyet Bayramı!

Merhaba yine ben bu defa Romanya’daki ikinci ayımı sizinle paylaşmaya geldim. Öncelikle bu yazıyı mutluluğum yanında bir hüzün ile yazıyorum. Çok güzel geçen iki ayın sonundayım ve burada biraz daha durmak isterdim. Neyse sizi hüznüm ile sıkmak istemiyorum o zaman başlayalım güzel geçen günlerimi anlatmaya.

İlk ayıda daha çok tanımaya ayıran ben sıra keşfetme kısmına geçmiştim. Yeni yerler gezmeye, görmeye başlamıştım. Ekip arkadaşlarımız ile Roman vatandaşları ile sohbet etmeye çalışmaya onlarla anlaşmaya çalışmıştık ve üniversiteden kişiler ile arkadaş olmaya başlamıştık. Alina adında bir arkadaşımız kaldığımız yere bile geldi ve ona Türk mutfağından lezzetler ikram etmiştik. İkinci ayım gerçekten güzel geçmeye başlamıştı gezerken, sosyalleşirken zevk almaya başlamıştım. Arkadaşlarımız ile Roman takımı olan Steaua Bucuresti-Dinamo maçı için Arena Natolana stadına gittik dillerine çok hakim olmadığımız için maç sloganlarını anlamasak da onlara eşlik ederek eğlendik aynı zamanda da maçtaki skor için öğrendiğimiz Romanca sayıları pekiştirdik.

Romanya’da sevdiğim şeylerden birisi de park anlayışları idi. Parka gittiğimizde gerçekten eğlenebiliyor ve dinlenebiliyorsunuz eğer Romanya’ya yolunuz düşerse kesinlikle parklarına gitmelisiniz. Sakura’nın düzenlemiş olduğu bisiklet etkinliği vardı ve bu etkinlikte ne kadar eğlendiğimizi anlatamam bile hem Roman öğrenciler ile hem de kendi arkadaşlarımız ile bütün enerjimizi atmıştık.

Birkaç günümüzü kiliseleri ve manastırları gezmeye ayırdık. Bu gezi beni çok mutlu etti. Bir rahip ile tanıştık ve bize bizim dinimiz ve kendi dinleri arasındaki benzerlikleri anlattı bu durum benim paha biçilemez bir deneyim idi bölümümden dolayı farklı dinlerde onların dindar sayılan kesimleri ile konuşabilmek mükemmel bir şey.

Mutluluğumun zirve yaptığı hafta ise son haftam idi. Bu haftada 4 arkadaş araba kiraladık ve araba ile Timişoara iline gittik ve oradaki birçok yere gidebildik bu yerlerden en güzeli ve rüya gibi olanı Corvin Castle idi manzarası etrafı çok güzeldi.

Timişoara’dan geldikten yaklaşık 2 3 gün sonra ekip arkadaşlarımız ile Hrvatistan’a gittik burada da 2 şehir gezdik ve mükemmel günlerdi. Türkiye’ye dönüşümüzden 3 gün önce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için Statuia Lui Mustafa Kemal Atatürk alanına gittik ve biz gibi o özel günde oraya gelen Türkler ile tanıştık sohbetler ettik. Sohbet arasında gelen topluluktan bir kaçı bize dönerek bizle gurur duyduklarını ve bizi tebrik ettiklerini gözleri dolarak aktardılar. Duygularımız aynı idi hepimiz orada olan kişiler ile gurur duyuyorduk.

Ve geldik en zor ve üzücü güne ekip arkadaşlarımızdan uzun dönem olan projeye katılan arkadaşımızı Ciorogarla’da bırakıp Türkiye’ye dönüyorduk.

Size Romanya serüvenimi az da olsa aktardım ve bu yazımda da size küçük bir öneri kısmı bırakmak istiyorum. Ekip arkadaşlarınız ile en iyi şekilde anlaşıp en güzel halde günlerinizi geçirmelisiniz. Yemek konusunda arkadaşlarınız ile yemek çok daha güzel olabileceğini düşünüyorum. Yanınıza alacağınız kıyafetler Türkiye mevsimine uyumlu olabilir çünkü sıcaklık açısından çok fazla bir fark yok. Ben gibi ütü takıntısı olan arkadaşlar içinse evet orda 1 tane ütü ve ütü masası var ama yine de kendi ütünüzü götürebilirsiniz bence beklememek için. Dönüşte bol bol çikolata getirin sevdiklerinize gerçekten çok mutlu oluyorlar. Elinizdeki imkanları tamamıyla Romanya’yı öğrenmeye, keşfetmeye kullanın ve bol bol şehir ve ülke gezin.

2 ay bana gerçekten kısa bir süre geldi. Her güzel şeyin bir sonu varmış bunu anladım ve daha fazla kalabilseydim düşüncesindeyim şu an. Umarım yine yolum o ekip arkadaşlarına ve Romanya’ya düşer.

Bu deneyimini bize yaşatan ekiplere Iyaca ve Sakura derneklerine teşekkür ederim.

No comments:

Post a Comment