Tuesday 14 December 2021

AKDENİZİN İNCİSİ TUNUSTAN HERKESE SELAMLAAAR!


Tunus'taki muhteşem geçen ilk ayımı anlatmadan önce, sizlere kendimi tanıtarak sözlerime başlamak istiyorum. Ben Nida Çelenk, İzmir'de yaşıyorum. Fen bilgisi son sınıf öğrencisiyim ve Tunus benim ilk yurtdışı maceram bu nedenle bende çok özel bir yere sahip.   

Maceram hiç ummadığım anda başladı diyebilirim. Hatta bu satırları yazarken hayatımın en güzel iki ayından bahsedecek olmam beni çok mutlu ediyor ve keşke bu fırsatı tekrar yakalayabilseydim diye hayıflanıyorum.

Uzun zamandır ESC projeleri ile ilgili araştırma yapıyordum fakat daha önce projelere hiç başvuru yapmamıştım. Bu konuda gönderici kuruluş olarak IYACA’ya başvurdum ve bekleme sürecinden sonra projeye kabul aldığımı öğrendim. Tunus, Fas’a çok benzer bir ülke olduğundan her zaman ziyaret etmek istediğim bir yerdi ve ben bu hayalimi IYACA sayesinde gerçekleştirme fırsatı buldum. Projeme hazırlık sürecinde Ayhan bu konuda çok yardımcı oldu ve ilk kez yaşayacağım yurtdışı sürecinde projem boyunca bana gerçekten çok iyi bir şekilde rehberlik etti. 

İzmir'den İstanbul havalimanına aktarmalı olarak iniş yaptım. Daha önce hiç tanımadığım beş arkadaşımla birlikte iki ay geçirecektim. Arkadaşlarımla tanıştığımda muhteşem bir enerji yakaladık ve daha ilk dakikalardan muhteşem bir ekip olduk diyebilirim. 

Tunus Cartage havalimanına akşam vardık ve ev sahibi kuruluşumuz bizleri karşıladı. Evlerimize yerleştik ve ertesi gün hemen Sousse kentini keşfetmeye çıktık. Tunus'ta geçirdiğim ilk ayımın tecrübelerine dayanarak, biraz Tunus hakkında sizlere genel bilgiler vermek isterim...

Tunus'a gelince Fransızca konuşulmasına şaşırmayın çünkü ülke Arapça anadilinin yanı sıra gencinden yaşlısına Fransızcayı çok akıcı konuşabiliyor çünkü ikinci dilleri Fransızca. Ülkedeki Fransız etkisi kahvaltı kültürüne de yansımış olacak ki burada beyaz peynir bulmakta zorlanıyor, kahvaltı alışkanlığımı Kuruvasan ve kahve  ile değiştiriyorum.  Sousse kenti ülkenin en turistik ve modern  kentlerinden  bir   tanesi. Bu   nedenle   Sousse kentine gelmeden önce içiniz rahat olsun, istediğinizi giyebilir    ve istediğinizi içebilirsiniz .Bembeyaz plaj kumları ile ünlü Sousse kentinde arkadaşlarımızla  birlikte denize giriyor ve çok güzel vakit geçiriyoruz. 

Tunus para birimi olarak Tunus dinarını kullanıyor ve 1 Tunus Dinarı 3.10 TL’ye denk geliyor. Market fiyatları oldukça iyi yani özellikle buradaki çeşme suyunu kullanmıyoruz ve dışarıdan hazır su almak durumunda kalıyoruz su kirliliğinden dolayı. Su, ekmek meyve ve sebze fiyatları oldukça iyi yani aldığımız bütçe bana yetiyor diyebilirim. Burada yaklaşık 5 dinara sim kart bulabilirsiniz bu sayede hattınızı rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Tunus'ta gece hayatı bence çok eğlenceli, kulüplere girişler ücretsiz ve istediğiniz kadar eğlenebilirsiniz tabi malum Covid-19 bu durumu baya kısıtlıyor. Kulüplerde alkol fiyatları oldukça uygun örneğin 5 dinara alkol içebilirsiniz. Bizim favori mekanımız Tulum Sousse. Gerçekten sürekli orada eğlendiğimizi söyleyebilirim tabii Saloon, özellikle Lotus da oldukça iyi eğlence mekanları. Eğer dışarıdan alkol alışverişi yapmak istiyorsanız Magazine ve Carrefour dan alışveriş yapabilirsiniz. Fakat Cuma günleri bu mekanlar kapalı. Market de alkol satışı olmuyor sadece alkolsüz içeceklerin satışına izin veriliyor. 

Tunusun yemek kültürü bana kalırsa biraz değişik yani bizim yemek kültürümüzden çok farklı daha çok yağlı ve baharatlı yemekler tercih ediliyor. Özellikle benim için bu biraz sorun oluşturuyordu ama evimizde mutfak ve gerekli malzemeler var bu malzemeleri kullanarak kendi yemeklerimizi yapabiliyoruz. Ev içinde alışık olmadığımız tek eşya çamaşır makinesi diyebilirim çünkü çamaşır makinesinin suyunu kendininiz doldurmanız, boşaltmanız ve sıkma işlemini gerçekleştirmeniz gerekiyor. Ne kadar bu tip bir makineye alışık olmasak da bana göre kullanılması çok zor değil ve işe yarıyor. 

Projemizden bahsedecek olursam, projemiz daha çok informal öğrenme çıktılarının kazandırılması için planlanan etkinliklerden oluşan bir proje. Örneğin plaj temizliği yapıyoruz, Pitanque oynuyoruz ve bunun yanında plaj voleybolu ve diğer spor dallarıyla ilgili sportif faaliyetlerde bulunuyoruz. Haftanın belirli günlerinde Arapça dersine katılıyoruz. Flower Garden da bahçede düzenlenecek olan işleri yapıyoruz ve oradaki görevlilere yardım ediyoruz. Mesela üniversiteye giriş sınavı vardı ve biz güvenlik kısmında ateş ölçerlerimizle görev alıp, gelen öğrencilerin ateş ölçümlerini gerçekleştirmiştik. Projemizin en güzel tarafı bence projeye sadece Türk gönüllülerin değil İtalyan, Polonya gibi ülkelerden gelen gönüllülerin de katılması. Bu şekilde hem dil gelişimimize katkıda bulunuyoruz hem de farklı kültürler ile etkileşim halinde kalıyoruz. Örneğin İtalyan arkadaşlarımız bizlere Pasta yapıyorlar ve gerçekten onlarla çok eğleniyoruz.

Tuns'a şimdiden çok alıştım diyebilirim, kültür çok sıcak ve insanlar çok cana yakın. Buradan ayrılmak çok zor olacak gibi gözüküyor ama günler çok çabuk geçiyor. Gerçekten Tunus harika bir ülke ,gönüllü olmak için gelinebilecek bir ülke olduğunu söyleyebilirim. Emin olun ki çok farklı tecrübeler kazandırıyor. Gönderici kuruluşumun desteği ile bu projede yer aldığım için çok mutluyum. 


No comments:

Post a Comment