Friday 15 July 2022

Rüya Şehir Budapeşte'deyim!

MERHABAAA !
Kaposvar'dan herkese selamlar. Mart ayına geldik ve yaz yaklaşıyor…Ben de bir  o kadar yazı özledim. Macaristan'da genellikle kış ayı yağmurlu ve gerçek anlamda soğuk geçiyor diyebilirim. Özellikle yağmur kışın çoğuna hakim. Ama havanın yağmurlu veya soğuk olması benim diğer şehirleri keşfetmemi etkiliyor mu? Tabi ki hayır. İşte bu yazımda sizlere güzeller güzeli, rüya şehir Budapeşte'den ve Balato'nun incisi Siofok'dan bahsedeceğim.

Öncelikle anlatmaya başkent Budapeşte'den başlamak isterim. Budapeşte'ye Kaposvar'dan yaklaşık olarak iki buçuk veya üç saat sonra ulaşabilirsiniz. Ulaşım aracı olarak tren veya otobüs kullanmanız mümkün. Otobüs ve tren durakları da birbirine oldukça yakınlar. Otobüs tercih edecekseniz öğrenci indiriminden faydalanmanız mümkün fakat trene oranla biraz daha pahalı diyebilirim. Hafta sonu sağlanan genç indirimleri sayesinde uygun fiyata Budapeşte'ye yolculuk yapabilirsiniz.(Yaklaşık olarak 2500 ft). Budapeşte gezip görebileceğiniz oldukça güzel yerler var ve özellikle Kaposvar gibi küçük bir şehirden sonra hafta sonu yapılan Budapeşte gezileri oldukça zevkli diyebilirim. Budapeşte oldukça büyük bir şehir ve oldukça uluslararası bir ortamı var. Eğer benim gibi eğlenceye oldukça ilgili biriyseniz INSTANT Club ve HEAVEN en iyi eğlence mekanlarından ikisi. Aynı zamanda Asya mutfağından hoşlanıyorsanız eğer, çok iyi sushi yiyebileceğiniz restoranlar var diyebilirim. Mutlaka gezip görmeniz gerekenlerden ilki Chain Bridge…Buda ve Pest arasındaki ilk kalıcı köprü olarak biliniyor ve turistik açıdan oldukça ünlü bir yer.

Fishermen’s Bastion yani "Balıkçı Tabyası" Budapeşte'yi tamamen izleyebileceğiniz önemli bir noktaya ev sahipliği yapıyor. Binanın amacı, Macar devletinin 1000. doğum gününü kutlayacak olan bir grup gelişmenin parçasıymış.

Diğer gezip görebileceğiniz ünlü yer ise Parlamento Binası. Bu bina özellikle akşam harika bir manzaraya ev sahipliği yapıyor. Yaz akşamları Tuna nehrinden geçen farklı teknelerle turlar düzenleniyor. Özellikle akşam fırsatını buldukça Budapeşte'nin bu eşsiz güzelliğini kaçırmamanızı tavsiye ederim.

Sizlere yazın gidebileceğiniz diğer bir güzel şehir Siofoktan da bahsetmek isterim. Siofok’a direkt olarak Kaposvar otobüs terminalinden kalkan otobüslerle ulaşım sağlayabilirsiniz. Genel anlamıyla Siofok Macaristan'da yaz zamanı gidebileceğiniz ve hoş zaman geçirebileceğiniz yazlık oteller ve evlerden oluşuyor. Aynı zamanda birçok tekne turuna da katılabilirsiniz. Ben gittiğimde Balaton gölünün bu kadar büyük olduğunu zannetmemiştim ki Siofok yazlık yerlerden yalnızca bir tanesi. Fonyod, Tihany gibi birçok yerler de var. Şehir merkezi biraz küçük ve yapılacak aktivite sayısı az diyebilirim. Yaz mevsiminde oldukça hareketli olacağı kanısındayım. Hemen aşağıya bir fotoğraf bırakıyorum.
Yavaş yavaş blog yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım, sizlere Macaristan'da çok beğendim iki şehri kısaca olsa tanıtmak ve seyahat etmek istedim, Avrupa Gönüllü Hizmeti projelerinin en harika taraflarından biri ve gönderici kuruluşum IYACA sayesinde ben de bu fırsatı yakalama şansı buldum ve birçok güzel şehri ve mekanı keşfettim. Gönüllü olmak bana çok şey katıyor bu nedenle bence  siz de cesaret edip gönüllü olmalısınız. Bu sayede birçok yeni kültürü keşfetme şansı yakalayabilir ve sahip olduğunuz becerileri geliştirebilirsiniz. Ben sizlere hikayelerimi anlatmaya devam edeceğim fakat şimdilik hoşçakalın.

No comments:

Post a Comment