Wednesday 27 July 2022

Nisan Ayında Estonya

 Merhaba ya da tere, Nisan ayında Estonya’da gerçekleşen eğitim kursunda öğrendiğim şeylerden ve
anılarımdan bahsedeceğim blog yazıma hoş geldiniz. İlk defa böyle bir projeye katıldığım için oldukça
heyecanlıydım ve çok dolu geçen bir proje oldu o yüzden yazımı iki parçaya böleceğim; ilk önce
Estonya ve eğitim aldığımız yerden daha sonra da eğitimizden bahsedeceğim.

Tahmin edebileceğiniz gibi Nisan ayında Türkiye’den Estonya’ya gitmek iklim açısından biraz zorlayıcıydı ve hava durumu çok ani bir şekilde değişiyordu. Bu tarz zorluklar yaşamamıza rağmen oldukça görmesi güzel bir ülkeydi. Old Town çevresinde kurulmuş, sanat galerileri ve antika dükkanları ile dolu bir şehir olan Tallinn’de, proje katılımcıları eğitmenlerimizin bize verdiği görevleri yerine getirmeye çalıştığımız yerel halk ile iletişim kurup kültürleri hakkında sorular sorduğumuz gün en sevdiğim anlardan biriydi.



Eğitim aldığımız yer Lehemaa Ulusal Parkının yakınlarında Vihasoo isimli bir kamp alanıydı. Baltık denize oldukça yakın olan bu yerde taş devrinden kalmış devasa taşlar vardı. Ormanın ortasında ve şehirden uzak olduğu için eğitime odaklanmamız oldukça kolay oldu hatta bence eğitimin daha verimli geçmesini sağladı.






‘’Prevention Step By Step’’ isimli eğitimizin ana konusu şiddet ve şiddetten nasıl korunuruz/koruruz’du. Yaptığımız eğitimlerde beni en çok etkileyen ‘’Tiyatro Resmi’’ oldu bu derste ekiplere ayrılarak bir şiddet sahnesini gerçekleştirdik. Sahne dışında kalanlar ise tek tek bu sahnedeki
kurbanı nasıl daha iyi hissettirebilmek için minik değişiklikler yaptı. Yaptığımız diğer birkaç şeyden de
kısaca bahsedecek olursam; sadece sayılarla ses tonumuzu kullanarak tartışmaya çalıştık, birbirimizi
daha iyi anlamak için yakın ve uzak olma sebeplerimizi söyledik, takım olmayı başarabileceğimiz bir
oyun oynadık, güven testi yaptık.




Ekipteki en küçük ve en deneyimsiz kişi olmama rağmen herkes çok yardımcı ve nazikti. Estonya’ya ait çok güzel yemekler yedim. Kültür gecesinde diğer ülkeler ve kültürler hakkında çok fazla şey öğrendim. Ayrıca dünyaca ünlü video arama uygulaması olan Skype’ın Estonya’da kurulduğunu biliyor muydunuz? Tallinn’deki görevlerimizden birisi buydu. Eğitimde oldukça değerli bilgiler öğrendim ve bunların hepsini gelecekte uygulamayı çok istiyorum. Estonya’ya ilk geldiğim gün bir duvarda şöyle biryazı gördüm ‘’Don’t waste your time, or time will waste you‘’.  Yazımı bu güzel sözle bitirmek istedim benim için çok anlamlıydı umarım bunu okuyan sen içinde olur. Bu projeye katılmamı sağlayan IYACA sizlere de çok teşekkür ederim. Tekrar görüşmek üzere kendinize iyi bakın!

No comments:

Post a Comment