Tuesday 23 November 2021

ROMANYA’DA BİR AYIN SONU


 Merhaba sevgili okurlar, sizlere Romanya’da katılım göstermiş olduğum ‘’European Solidarity Corps’  programının ‘’Volunteer For Planetise’’ projesinden bahsedeceğim.

Kendimi tanıtmam gerekirse; Ben Nurgül MİMİR. 24 yaşındayım. Sakarya Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden bu yıl mezun oldum ve Eylül ayı itibariyle Romanya’daki projeme başladım hatta şu an buradaki ilk ayımı tamamlamış bulunmaktayım. Sizlere bu süreçte edindiğim deneyimlerden bahsedeceğim.

    Öncelikle bu projeyle ilk karşılaşmamın IYACA’nın sosyal medya hesabı vasıtasıyla olduğunu belirtmek isterim. Sonrasında projeye başvurumu yaptım ve hiç beklemediğim bir anda gelen bir arama ile birlikte kabul aldığımı öğrendim ve böylece süreç benim için resmen başlamış oldu. Sonrasında yaşanan belge trafiği ve vize başvuru sürecimin biraz sıkıntılı geçmesinden bahsetmeden edemeyeceğim. Konsoloslukla verdiğim bu uğraştırıcı süreçte vizemin son günlere dek çıkmamış olması hevesimi oldukça kırmıştı ancak projenin başlamasına birkaç gün kala konsolosluğa gittiğimde ve vizemin çıkmış olduğu haberini aldığımda yaşadığım mutluluğumu anlatamam. Bu gelişme benim için bir son dakika sürprizi olmuştu adeta. O günden sonra her şey o kadar hızlı gerçekleşti ki uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından kendimi Romanya’da buldum.


Bu benim Romanya’ya ilk gelişim ve ilk uluslararası projem olacaktı. Bir süredir katılmayı çok istediğim bir projenin içerisinde yer alacak olmak oldukça heyecan verici bir histi. Üstelik bunu farklı bir kültürün ve yaşam biçiminin hâkim olduğu bir ülkede yapacak olmam merakımı daha da arttırıyordu.  Burada yeni bir ülkeyi ve yeni insanları tanımanın heyecanıyla günler çok hızlı geçiyordu.  Mentorümüz, diğer gönüllü arkadaşlar ve öğrenciler ile birlikte çeşitli aktivitelere katılıyor ve eğlenceli vakitler geçiriyorduk. Bunun yanında Bükreş’i ve buraya özgü olan şeyleri keşfetmeye devam ettik. Romanya’nın kültürel ve tarihi yerlerini gezip görmeye hız kesmeden devam ediyorduk. Bunların yanında her hafta Rumence dil derslerine katılarak Rumen diline ve kültürüne dair yeni şeyler öğrenmek oldukça keyifli geçiyordu. Tüm bunlarla birlikte Romanya’da ilk ayımın sonuna gelmiş bulunmaktayım. Burada güzel anılar ve insanlar biriktirmek dileğiyle. Görüşmek üzere. Sevgilerimle…


No comments:

Post a Comment