Saturday 27 November 2021

DOLU DOLU ROMANYA!

2. aydan herkese merhaba. Romanya maceramız kaldığı yerden devam ediyor. Benim için kötü bir başlangıç oldu diyebilirim. Köy müzesi etkinliği çok güzel giderken ufak bir kaza yaşadım ve gözümü arı soktu . hemen müdahale ettim ama 3-4 gün gözüm kapalı gezdim. Hafta sonu planımız olan Moldova gezisi de ertelendi ama olsun sağlık her şeyden önemli. Lütfen köy müzesi ziyaretinde evlerin içine fazla göz atmayın gözünüzden olursunuz .Ayrıca sağlık sigortası cidden iyi ilk başta siz ödeme yapıyorsunuz ama yaptığınız tutarı alıyorsunuz 1-2 hafta içinde fakat Romanya'da hasta olmayın derim sağlık sistemleri iyi değil Türkiye cennet cennet!

Okul etkinlikleri ile devam edeyim. Sunumlar hazırlayıp Braneşti de ki okula gittik ve sunumlarımızı gerçekleştirdik. Öğrenciler ile sohbet etme ve vakit geçirme şansı bulduk. Etkinlikler güzel ve verimli geçiyor.

Son ayımız olduğu için gezi planlarımızda devam ediyordu ve Moldova’yı ziyaret etme şansım oldu.  Moldova içinde tek taraflı bağımsızlığını ilan eden De facto bir cumhuriyet olan Transdinyesteri de ziyaret etme şansım oldu ve kendi siyasi yapısı, meclisi, ordusu, polisi ve posta sistemi olan bölgede halk pasaport istediği zaman ülkedeki Rusya makamlarına başvuruyorlarmış  ve yerleşik halkın neredeyse tamamında Rus pasaportu varmış. Ülkede tamamen Rus esintisi var diyebilirim. Kendi gümrüklerinden geçerken herhangi bir sıkıntı yaşamadım ve günü birlik bir ziyaret gerçekleştirdim. Para birimi sadece kendi ülkesinde geçerli ve adı Transdinyester rublesi monopoli gibi parası var diyebilirim . Ama ülkenin başkenti Tiraspol Kşinevden daha düzenli ve bakımlı diyebilirim.

Yavaş yavaş dönüş zamanı geldikçe etkinliklerden sonra gezi planlarımıza devam ettik ve Romanya’nın bir ili olan Temeşvar’a gitmeye karar verdim. Ekipten 3 kişi ile araç kiralayıp yola çıktık. Ayrıca şöyle bir durumda var Türk ehliyeti Romanya da geçerli. Araba ile doğayla iç içe yolculuk yaparak güzel anılar biriktirerek yolculuğumuzu bitirdik. Araçla gidecek olanlara tavsiye Cestelul Corvinilor’a mutlaka uğrasınlar.

Evet Türkiye’ye dönmemize yaklaşıyorduk ve bizi mentörümüz Sinaia’ya götüreceğini söyledi. Trenle güzel bir yolculuktan sonra doğa harikası olan Sinaia’ya geldik gerçekten beni büyüledi tekrara gitme şansım olsa buraya gelirim. Peleş Castle gerçekten büyüleyici. Mutlaka ama mutlaka bu şehri  ziyaret edin.

9 günlük tatilimiz yaklaşıyordu ve ben bir ülke daha ziyaret etmek için hemen araştırmaya başladım ve Hırvatistan yolculuğuna karar verdim. Ekipçe gitmeye karar verdik ve 6 kişi yola çıktık. İlk durağımız Zadar oldu ve oradan başkent Zagreb’e geçtik 2 gün boyunca şehri gezdik ve güzel zaman geçirdik.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramında Atamızı ziyaret ettik ve bayramımızı ekipçe kutladık.

Ve Türkiye’ye dönüş…. 2 ay gerçekten çok çabuk geçti sanki dün buradaydım diyebilirim. Ayrılık günü geldi artık otogarda mentörümüz bizi uğurladı ve bu güzel ülkeye veda ettik. Belki bir gün tekrardan görüşürüz elveda Romanya…. Sinaia