Tuesday 5 February 2019

Follow Your Dreams


Herkese merhaba,

Ben Serhan Durukan. İzmir’de ikamet etmekte olup seneyi aşkın bir süredir hem gönüllülük hem de Avrupa projeleri konularıyla fazlasıyla içli dışlı olmuş, kendi çevresinde birçok kişinin AGH’den faydalanmasına katkı sağlamış olmasına rağmen bir türlü kendisi bu fırsatı edinememiş 24 yaşında bir gençken bir anda kendimi Tunus’un Sousse şehrinde buldum. Bu şehir birçok kişiye göre ülkenin en güzel ve aktif şehri, özellikle yaz aylarında ülkenin en çok turist alan bölgesi burası. İzmir aşığı biri olarak Sousse şehri hakkındaki görüşümü şöyle özetleyebilirim; Tunus’un İzmir’i :).

Tunus’ta geçirdiğim 1. Ay bugün itibariyle doluyor ve ben şimdiden bir dolu anı ve insan kazandım bu güzel ülkede. Tunus halkı Türk kültürüne, Türkiye’nin şehirlerine, insanlarına tam anlamıyla hayranlar ve bu hayranlığı size göstermekten çekinmiyorlar, geldiğim ilk günden beri buradaki insanların bana olan sevgisi ve merakı hiç dinmedi desem yalan olmaz. Size kendi kültürlerini tanıtma, sizin kültürünüzü tanıma adına hiçbir fırsatı geri çevirmiyorlar. Burada insanlarla yaşayabileceğiniz tek sorun taksicilerin veya bir şey almak istediğinizde satıcıların sizi kandırmaya çalışması sanırım. Her ülkede olduğu gibi burada da başka bir ülkeden geldiğinizi anlayan insanlar sizleri kandırmaya çalışabiliyor, hepsi olmasa da bunu deneyenler çok fazla maalesef.


 



Projem kapsamında haftada 3 gün iki farklı anaokulunda çocuklar ile vakit geçiriyorum. Gün boyu onlarla dans ediyor, birlikte resim yapıyor ve onların tarifsiz sevgisine maruz kalıyorum :).

Bunun yanı sıra haftada 1 gün sera faaliyetlerine yardım etmek üzere bir botanik bahçesine gidiyorum ve son olarak 1 günümü de Tunus’taki derneğimizin gençlik merkezinde yerel gençler ve diğer AGH gönüllüleriyle sosyal ve kültürel faaliyetler gerçekleştiriyorum.

Avrupa’da uzun dönem AGH deneyimi yaşamadan kısa dönem AGH deneyimini bir Afrika ülkesinde gerçekleştirme hayaline sahip olan biri olarak bu fırsatı elde etmiş olmaktan gerçekten çok mutluyum ve bu fırsatı elde etmemde katkısı olan herkese teşekkürlerimi sunuyorum.


Son olarak; hayallerinizin peşinden gitmekten asla vazgeçmeyin, ne kadar uzakta olursa olsunlar.


Tunus’tan Sevgilerle.. :)


No comments:

Post a Comment