Wednesday 13 February 2019

EVS benim için çok büyük bir şans

Herkese merhabalar,
Hayatım boyunca yurt dışına çıkmak istiyordum ve tam da üniversiteden yeni mezun olduğum dönemde EVS benim için çok büyük bir şans oldu. Gönüllü olarak burada bulunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. 2 ay boyunca burada olacağım düşüncesi beni çok heyecanlandırıyor.
Romanya'nın başkentine bağlı küçük bir yerleşim yeri olan Braneşti'de yaşamaktayız. Projemiz Avrupa Gençlik Parlementosu olduğundan, Braneşti'de teknolojik bir lisenin yurdundan kalmaktayız. Ulaşım ve konaklamamızın bu kadar rahat ve kolay olması bizim için çok iyi oldu. Ayrıca yurt bize pek çok olanak da tanıyor. Haftanın 4 günü okuldaki öğrencilere oy kullanmanın önemi ile ilgili bilgiler vermekteyiz 8 gönüllü olarak. Geri kalan zamanlarda da Avrupa'nın 9. büyük ülkesi olan Romanya'yı keşfe çıkıyorum. Bükreş'e ulaşımımız çok kolay olduğundan kalan zamanımızı orada değerlendiriyoruz genellikle.  Yeni bir kültürü tanımak, yeni insanlarla tanışmak, bu büyük ve etkileyici mimariye sahip görkemli ülkeyi gezmek gerçekten mükemmel hissettiriyor.
Romanya'daki insanların içtenliği, samimiyeti bizi çok mutlu ediyor ayrıca. Cluj-Napoca, gidip gezmemiz açısından Romanya'nın en çok tavsiye edilen şehirlerinden biriydi ve biz de gittik. Tam bir öğrenci şehri, yine harika bir mimariye sahip tüm sokakları. Salina Turda (Tuz mağarası) da bu şehirde bulunmakta. Öte yandan, Bükreş'e üç saat uzaklıkta olan Braşov şehri de görmemiz gerekenler listesindeydi. Kaleleri ile adını duyuran Braşov'a hayran kaldık.
Böyle güzelliklerle buluşmamı sağlayan EVS ailesine  çok teşekkür ederim. EVS ile yurt dışında olmak insana çok farklı hissettiriyor, herkese öneriyorum.
Bir sonraki ay tekrar görüşmek üzere, la revedere :)

No comments:

Post a Comment