Thursday 28 February 2019

Bir Gönüllü Gözünden Romanya


Herkese merhaba arkadaşlar ben Tuncer. Birçok kişinin bilmediği EVS programı ile tanıştım ve şu anda Romanya’da ilk ayımı bitirdim, ikinci ayıma başladım. 
Bu benim ilk yurtdışı deneyimim ve aynı zamanda birçok ilklerimin başlangıcı oldu. Size proje ve şehir hakkında biraz bilgi vereyim;
Öncelikle projemizin adı; ’’YOUTH EUROPEAN PARLIAMENT’’. Projede ilk ay boyunca liseli gençlerle beraberdik, onlara oy vermenin öneminden benimsetmeye çalıştık. Onların sınıflarına girip danışmanımızın ve bizim ortak düşüncemizle oluşan aktiviteler yaptık. Bu oyunlarda öğrencilerin siyasi terimlerle ilgili düşünmesini amaçladık.

Romanya’da oy verme oranının artması için çabaladığımız bu aktivitelerin hem öğrencilere hem de bize çok şey kattığına inanıyorum. Tabi ki boş zamanlarımızda başka şehirleri gezme imkanımız oldu ve ilk ayımızdan birçok yer gezip gördük.
Yaşadığımız şehir Braneşti. Bükreş’e otobüs ile 45 dakika mesafede. Bükreş’i anlatmama gerek yok herhalde ama Braşov ve Köstence kesinlikle gidilip görülmesi gereken yerler arasında bence. Braşov denilince aklıma beyaz karların kapladığı çok güzel bir meydanı olan, çok sayıda ormanların içerisinde kayak merkezleri olan ve Bran gibi çok güzel bir kasabaya sahip olan bir yer geliyor. Köstence denilince ise Türklerin çok sayıda olduğu, camilerin çok sayıda olduğu ve bizi eski konsolosluk çalışanı Abdurrahman abinin bizi ağırlaması geliyor. Önümüzde sadece bir ay var ve geçen ayın nasıl geçtiğini anlamadım.
EVS Projesine katılmamda bana destek olan Mustafa Yıldız’a ve Serdar Dobur’a buradan teşekkür ederim.






No comments:

Post a Comment