Saturday 22 February 2020

Hayat Boyu Öğrenme

Merhaba ben Can,bu gün sizlere Romanya Bükreş Ciorogarla da geçirdiğim 2 aylık Evs ‘Esc For All’ projemi ve Bükreşte yaşadığım deneyimlerimi anlatacağım.Bu projeyi seçmemdeki en büyük etkenlerden birisi daha önce Romanya Oradea şehrinde Universiate din Oradea ‘da bir dönem erasmus projesi yapmış olmamdı.Ülkeyi tanıdığım için ilk başlarda hiç zorlanmadım tam anlamıyla yeniden kendi evime gelmiş gibi hissediyordum.Romanya kültürü ve sosyal hayatı hakkında biraz bilgi sahibiydim fakat buraya gelince daha fazla şey öğrenmeye ve bu ülkeyi daha iyi tanımama başladım.Cioragarla’da çok iyi arkadaşlar kazandım,yeni arkadaşlarımızla burada çok güzel aktiviteler ve öğretici bir çok proje gerçekleştirdik..Öğretirken eğlendik,eğlenirkende öğrettik diyebilirim.
Gönüllü olmak ve gönüllülük projelerinde yer edinmek uzun zamandır planlarım arasında idi bu eşsiz deneyimi herkese önerebilirim.Burada çocuklarla birlikte gerçekten çok güzel zaman geçirdik. Onların hayatlarına dokunabilme fırsatı yakalayabilmiş olmak gerçekten çok güzel. Daha önce hiç yapmadığım farklı etkinlikler ve çalışmalar ile uğraştım kimi zaman öğrettim,kimi zaman öğrendim.Çok fazla  yeni insanlarla tanıştım ve benim için en önemlisi yeni bir dil öğreniyorum. Projemin en unutulmaz ve güzel yanları diyebilirim.
Başka bir ülkede farklı kültürlerdeki öğrenciler ile zaman geçirmek onlarla yardımlaşmak onlara sarılmak tüm duyguların en güzeliydi diyebilirim.Ciorogarla küçük bir kasaba ama her zaman kocaman sevgi dolu anılarla hatırlayacağım.Burada yaşadığım anıları hatırladıkça ise her zaman yüzümde bir gülümseme olucak.Sevginin dili yoktur,giderken kalbimin bir kısmını burada bırakacağım…
Buradaki öğretmenlere ayrı bir başlıkta teşekkür etmek istiyorum bize çoğu konuda yardımcı oldular.Aktivite günleri bizimle geçirdikleri zaman gerçekten kültürel tarihi ve sosyal açıdan Romanya hakkında çok öğretici ve araştırmaya yönelik oldu.Geleneksel Romen danslarını öğretmeye çalıştılar,birlikte Romanya marşını okumak onlar için ayrı bir gururdu diyebilirim.Bizler için ikram ettikleri geleneksel yiyecek ve içeceklerini denemek heyecan dolu ve lezizdi.
Bükreş hakkında söylemek istediklerim ise mimarisi ve tarihi oldukça güzel ve mutlaka gelip görülmeye değer bir şehir.Klasik alışılmış başkentlerden uzak ve eğlenceli bir yer. Çünkü doğal güzellikleri, tarihi yapıları, mimari ve sanat alanında harmanlanmış olması, gelenlere muazzam bir rota sunuyor.İnsanları sıcak kanlı,misafirperver ve oldukça yardımsever.Buradaki çoğu şey Türkiye’ye benziyor özellikle bazı kelimeler ortak ve çoğu yemeklerimiz aynı denebilir ilk kez Romanya’ya gelicek olan arkadaşlar buraya fazla zorlanmadan alışabilir. Bükreş’te nerede ne yenir diye aradığınızda her yerde ilk olarak karşınıza çıkan yer Caricu Bere oluyor. Burası geleneksel bir Romen restoranı. İçerisi oldukça güzel bir dekorasyona sahip.Romen yemeklerini denemek isteyen arkadaşlar için burayı önerebilirim.
Bu fırsatı bizlere sunduğu için İYACA ‘ya teşekkürler,Sevgiyle kalın.





No comments:

Post a Comment