Wednesday 4 November 2020

Yakın Kültür Yunanistan

 

Herkese merhaba, ben Buse. Size komşumuz olan ve bize en yakın kültüre sahip olan ülkedeki maceralarımı ve deneyimlerimi anlatacağım. Yunanistan'a ilk geldiğimde dedim ki bana hiç yabancı gelmiyor. İnsanları olsun, yemek kültürü olsun, yaşam tarzları olsun birbirimize çok benziyoruz. Hele ki Selanik İzmir'in devamı gibi:)

Yurtdışına ilk defa çıkmıştım. Herşeyi her yeri çok merak ediyordum. Ama maalesef biliyorsunuz ki korona birçok şeye engel oldu. Ona rağmen burada çok güzel vakitler geçirdim. Gelin size EVS ailesi olarak Yunanistan'daki faaliyetlerimizi ve neler deneyimleyip öğrendiğimi en baştan anlatayım..

İlk geldiğimde benim gibi gönüllülük projesi için Yunanistan'a gelen farklı milletlerden arkadaşlarımla tanıştım. Ve ilk geldiğimin bir sonraki haftasında bir toplantı gerçekleştirdik. Hepimizin görevleri vardı. Öncelikle sabah kalktığımızda hep birlikte yoga yaptık. Daha sonra kahvaltı zamanıydı. Daha sonra ise yaşadığımız alanı güzelleştirme faaliyetlerine giriştik. Ben bahçe işini seçmiştim. Yeni yeni çiçekler ekerek ve bahçeyi temizleyerek yaşadığımız yeri güzelleştirecektim. Daha sonra haftada bir kez herkesin mutfak asistanlığı oluyor. Ben genelde çarşamba günleri asistan oluyorum:) burada aşçıya yardım etmek ve işini kolaylaştırmak amacımız. Hatta bir keresinde Türk Baklavası yapmıştım burada ki arkadaşlarıma..:)

Tabi ki her gün aynı işleri yapmıyoruz genelde sabah toplantılarında neler yapacağımızı ve neler yapabileceğimizi konuşup tartışıp bir plan oluşturuyoruz. Bazen pazar hali'ne gidip meyve-sebzeler alıp onları kasalayıp,temizleyip yaşadığımız yere getirip yemek yapıyoruz. Daha sonra yapılan yemekleri evsizlere, yardıma ihtiyacı olan insanlara dağıtıyoruz. Bu o kadar güzel bir şey ki o insanların gözlerindeki sevince gerçekten herşey değiyor..
Bazen eski gazete kağıtlarından bir sürü kullanabileceğimiz kalemlikler, sepetler, oyuncaklar, süs eşyaları yapıyoruz ve öğretiyoruz. Öğrenmek isteyen herkes katılabiliyor gençler, çocuklar, yaşlılar hep birlikte müzikler eşliğinde öğrenip boyuyoruz. İşte gerçek geri dönüşüm bu olsa gerek:)))

Bildiğiniz gibi Yunanistan'da da çok fazla mülteci yaşamakta ve geçen aylarda burada bir mülteci kampı yandı maalesef ve bu yangında birçok insanın eşyalarıda yandı. Gerçekten çok üzücü bir olaydı. Onlar için hepbirlikte bir seferberlik yapıp buradaki fazladan yiyecekleri, kıyafetleri ve eşyaları orada yaşayan insanlara gönderdik. Çocuklar için çantalar,oyuncaklar, kalemler yolladık. Umarım hepsi bir nebzede olsa mutlu olmuşlardır. 

Bunun gibi daha sayamayacağım bir dayanışma ve paylaşım içerisindeyiz. Burada bir çok yeni şeyler öğrendim. Grup olarak çalışmayı, paylaşmanın insanı ne kadar çok mutlu edeceğini, dayanışmayı, farklı milletlerden, farklı kültürlerden insanlarla birlikte yaşamayı, yeni diller öğrenmeyi.... Burası bana çok şey kattı ve gerçekten hayatımda unutmayacağım zamanlar geçirdim. Buradan IYACA ailesine EVS ailesine bana bu deneyimleri kazanmamda aracı ve yardımcı olduları için çok teşekkür ederim minnettarım. Umarım yeniden böyle projelerde yer alabilirim. O zaman bir sonraki maceramda görüşmek üzere kendinize iyi bakın sağlıcakla kalın....


Yunanistan Selanik
Buse Tekin

No comments:

Post a Comment