Friday 6 November 2020

TUNUS GÜZEL, HAVA İYİ

Aslema! Tunus’tan herkese merhaba! Benim adım Ayşe, 22 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. Size biraz Tunus’tan ve buraya gelme sürecimden bahsetmek istiyorum. Biliyorsunuz herkes pandemi sürecinde karantinada evde neredeyse kafayı yiyecek kadar sıkılmıştı. En azından ben öyleydim ve bu sıkılmışlık beni yurtdışına çıkmanın yollarını aramaya itti. Birçok farklı yol varmış öncelikle onları öğrendim. EVS projelerini daha önceden duymuştum ancak hiç başvurmamıştım.  Pandemi süreci hala devam ettiğinden de benim başvurduğum dönemde çok az proje seçeneği vardı. O yüzden karşıma ne çıksa başvurmaya hazırdım. Tunus’u gördüğümde 4 kişi göndereceklerini öğrenince çok sevindim ama daha sonra başvuru kısmında pasaport numarası gerekince büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Ancak şansım yaver gitti ve pasaportum sadece 1 gün içerisinde bana ulaştı ve hemen başvurdum. Neden bilmem ama sanki artık emindim gideceğime. Gidecekler açıklandığındaki sevincimi anlatamam. Her şey çok hızlı ve kolay ilerledi ondan sonra. Tunus hakkında çokça araştırma yaptım ve artık kafam rahattı. İyi insanları olan güzel bir ülkeye gittiğimi hissedebiliyordum. Havaalanında küçük bir aksaklık yaşasak da en sonunda her şey güzel sonuçlandı ve artık Tunus’taydık. Beraber gittiğimiz arkadaşlarımı ilk andan çok samimi buldum ve kolayca anlaşabildik. İki hafta karantinada kalacaktık etkinliklere başlamadan önce. Karantina gözümüzü korkutmuyor değildi. Ama bilmiyorduk ki kocaman terası olan geniş, güzel bir evde kalacağımızı. Terası gördüğüm gibi aşık oldum sanki :D

Karantina sürecimizin sonuna geldiğimizde bize 3 kişi daha katıldı çünkü daha önce de belirttiğimiz gibi evimiz oldukça genişti. Artık evde 6 Türk bir aradaydık. 6 kişi bir evde kulağa çok kalabalık gibi geliyor ama eğlencemize eğlence kattı sadece 6 kişi olmak.

Biz Tunus’un Sousse şehrinde kalıyoruz ve evimizin bir diğer artısı da sahile yürümek sadece 5 dakika. Yapacak hiçbir şey bulamasak bile denize gidebilmek gibi bir lüksümüz var :D Tabii yapacak şey, gezecek yer çok. Bulunduğumuz şehri ve çevresindeki birkaç şehri gezme fırsatı bulduk şimdiye kadar. Örneğin, Gladyatör filminin çekildiği Roma döneminden kalma, göz alıcı El Jem amfi tiyatrosunu gezdik.
Tunus için genel duygu ve düşüncelerimi belirtmem gerekirse, buraya gelen herkesin beklediğinden fazlasını göreceğine eminim. Tunus’a giderken beklentimi çok düşük tutmamıştım ama ona rağmen beklediğimin çok daha üstünde güzellikler beni karşıladı. Etkileyici mimarisi, rengârenk kapıları, eşsiz doğal güzellikleri ve taptaze hurmalarıyla Tunus görülmeye değer bir ülke. Gelecek ay çok daha farklı güzelliklerini görüp sizlerle paylaşmak istediğim bu küçük ama harikalarla dolu ülkeden şimdilik hoşça kalın!!!


-Ayşe Uzdoğan






No comments:

Post a Comment