Wednesday 11 November 2020

Tunus’tan herkese selamlar.

 Öncelikle kendimden bahsetmem gerekirse, ben Zeliha pandemiden dolayı zorlu bir yıl geçiriyordum henüz mezun olmuştum ve şimdi ne yapacağım dediğim bir anda kendimi iki aylığına Tunus’ta buldum. Tunus’a benim ekibimden önce gelen üç Türk gönüllü olduğunu biliyordum, tüm evrak ve resmi işlemler tamamlandıktan sonra havaalanında ben ve arkadaşlarım Tunus uçağına binmek için sıraya girmiştik ki ufak bir problemin son dakikada ortaya çıkmasından dolayı evet maalesef sizi kabul edemiyoruz dediler. Sorun, ülkelerin pandemi şartları ile ilgiliydi. Tamam, o zaman şimdi ne yapabiliriz dedik birbirimize bakıp. Bizi Türkiye’den gönderen kurum olan İYACA ile zaten sürekli iletişimdeydik. Sorunu halletsek de en yakın uçuş diğer gün sabahtı. 

Nihayet Tunus’a ulaştığımızda ülke şartları gereği 7 günlük karantinaya girdik. Karantina bittiğinde diğer gönüllü arkadaşlarımla birlikte etkinliklere katılmaya başladım. Ayrıca Tunus’u keşfetmeye tatil günlerimizde şehir içi ve şehir dışını gezerek başladık. Bir tarafta çöl bir tarafta deniz...

Nihayet Tunus’a ulaştığımızda ülke şartları gereği 7 günlük karantinaya girdik. Karantina bittiğinde diğer gönüllü arkadaşlarımla birlikte etkinliklere katılmaya başladım. Ayrıca Tunus’u keşfetmeye tatil günlerimizde şehir içi ve şehir dışını gezerek başladık. Bir tarafta çöl bir tarafta deniz...

Tunus birbirinden farklı doğa güzellikleriyle karşımızdayken diğer yandan günümüze kadar gelmiş eski yapılarıyla beni büyüledi.

Neler yapıyoruz peki Tunus’ta? Yerel halkla basit düzeyde iletişim kurabilmek için Arapça dersi alıyoruz. Çiçek bahçesinde gül topluyoruz ya da zararlı otları temizliyoruz. Okulların onarım ve süsleme işlemlerine yardım ediyoruz.

Buradaki bağlantıda olduğumuz kurum gönüllüleriyle bir araya gelip tanışıp kültürel etkinlikler yapıyoruz. Akdeniz’in hemen kıyısında bulunan ülkenin güzel plajında sportif, sosyal etkinliklere ek çevre temizliği yapıyoruz. Tabii tüm bunları yaparken pandemiden korunacak önlemleri alıyoruz.

Henüz bir ayımı doldurmuş olmama rağmen dolu dolu ve hayatımda unutamayacağım deneyimler ve anılar biriktirdim.

Tekrardan görüşmek üzere.




No comments:

Post a Comment