Wednesday 4 November 2020

Kuzey Afrika’nın İncisi Tunus’ta İlk Ay

Herkese merhaba ben Efe. İyaca aracılığı ile Tunus’taki "be active be volunteer" gönüllük projesinde ilk ayımı tamamladım. Bu yazıda sizleri  bilgilendirmek istiyorum. Ben de herkesin yakındığı gibi daha önce birçok evs programına başvurmuş fakat kabul alamamıştım. Aslında bu projede de sonuçlar açıklandığında kendimi yedek listesinde 1.sırada buldum. J. Daha sonra gelen bir telefonda ise beni de götürebileceklerini söylediklerinde gerçekten çok heyecanlandım ve hemen hazırlanmaya başladım. Buradan bir kez daha buna vesile olan herkese teşekkür etmek isterim.

Gelelim Tunus’taki ilk 1 ayımıza. Korona dolayısıyla ülkeye girişte sıkıntılar yaşasak da, karantina sürecimiz bitip projelere başladığımız zaman bütün olumsuzluklar unutuldu. Aslında geldiğimiz gibi yapacağımız bazı projelerde koronadan dolayı iptal oldu fakat bu durum bize Tunus’u daha fazla keşfetme imkânını verdi. İlk 1 ayda gerçekten birçok bölgeyi, kültürü, yemeği keşfetme ve tanıma  fırsatına sahip olduk. (Deve etinden, sahra çölüne kadar farklı bir sürü şey).  İkinci hafta itibariyle Tunus hükûmetinin bizim de bulunduğumuz şehir olan Sousse de gece saat 8 den itibaren sokağa çıkma yasağı ilan etmesi ve bundan dolayı kapalı alanlarda projeler yapamamamız nedeniyle bizlerde sahil kenarı gibi yerlerde yeni projeler geliştirdik ve faaliyetlerde bulunduk. Tunuslu ve burada uzun dönem projede olan Polonyalı insanlarla tanışmak ve farklı kültürleri bir arada tanıma şansı bulmak gerçekten çok güzeldi. Ayrıca Tunusluların biz Türk insansına bakış açısı ve bizi adeta bir dost gibi görmeleri de Tunus’a adapte olmamıza ve kültürlerini tanımamızda çok yardımcı oldu.

Sonuç olarak Tunus’taki ilk ayım gerçekten umduğumdan çok daha güzel geçti ve bana her alanda yeni şeyler kattı. Bunda emeği geçen herkese başta İyaca olmak üzere beni yedekten alıp J bu projeye kattıkları için bir kez daha teşekkür ederim. Ayrıca Tunus halkına ve mentorumuz olan Mounir abiye de şimdiden teşekkür ederim. Bunları şimdiden yazıyorum ki 2.ayımda yani proje bitiği zaman daha çok Tunus’tan, buradaki kültürden, tamamladığımız projelerden ve edindiğim çok güzel dostluklardan bahsedeyim çünkü daha önümde 1 ay, keşfedilecek çok şey var :))))

Son olarak bu tarz esasmus+ projelerine veya gönüllük projelerine gitmek isteyen fakat harekete geçmeyen veya cesareti olmayan arkadaşlara şunu söylemek isterim. Kesinlikle bu işe zaman ayrın başvuru formlarını doldururken kendinizi çok iyi şekilde ve o projeye uygun şekilde açıklamaya çalışın, soruların üstünde iyi düşünün ve kesinlikle korkmayın, klasik olacak ama gerçekten hayatınızda geçireceğiniz en güzel anılara, deneyimlere bir yenisini eklemiş olacak ve gerçekten çok güzel şeyler yaşayıp, güzel dostluklar edineceksiniz. Asla pes etmeyin, inancınızı kaybetmeyin ve projelere başvurmaya devam edin. Hayatın her alanında çok fazla deneyim kazanacağınız bir süreç, o yüzden istekli olun. Son olarak Tunus’u şiddetle tavsiye ediyor, hayallerinize ulaşmanızı diliyorum. Bislemaa J



No comments:

Post a Comment