Tuesday 23 October 2018

Şehir ve İnsanlar

İsmim Mehmet Yıldız. 25 yaşındayım ve bu proje benim ilk yurtdışı deneyimim. Projemiz eğitim odaklı olduğu için daha çok çocuklarla çalışıyoruz. Ancak çocuklarla ilişkimize veya Romanya'nın nasıl olduğuna dair izlenimlerimi aktarmadan önce sizlere nerede kaldığımızı ve nasıl bir bakış açısıyla bu cümleleri yazdığımı anlatmak istiyorum.
     Bükreş'e yarım saat uzaklıkta Ciorogarla şehrinde kalıyoruz. Çok sakin bir mekan ve evler çok şirin. Temiz havasıyla beraber yavaş yavaş da olsa alışıyorsunuz buraya. Ancak bu projeyle birlikte, bir yeri güzel yapan en önemli şeyin insanlar olduğunu bir kez daha hatırladım. Sonda söylemem gereken şeyi en başta söyledim belki de ama; ilk günden itibaren buradaki insanların bize yardımcı olmaya çalışması, en içten halleriyle -İngilizce bilmeden de olsa- bize bir şeyler anlatmaya çalışmaları gerçekten çok eğlenceliydi. Hala da ellerinden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorlar.  Öğretmenler de bir o kadar hevesli. Hem bizden bir şeyler öğrenmeye çalışıyorlar hem de kendileri Romanya'yı tanıtmak için bizlere özel dersler hazırlıyorlar.
 Romanya ise gerçekten güzelliklerle dolu bir ülke. Üniversitedeki bölümüm tarih olduğu için ülkeyi ayrıca sevdiğimi söyleyebilirim. Tarihin farklı zamanlarında yapılmış eserleri keşfetmek benim için büyük bir keyif. Her yerde farklı bir yapıyla karşılaşmanız mümkün ama aynı zamanda bahçeleri ve parklarıyla da çok güzel bir yer Bükreş.Gezdikçe, şehri nasıl daha güzel hale getirdiklerini gözlemleme fırsatı elde ediyorsunuz. Ancak tabii ki Bükreş, başkent olmasından dolayı biraz fazla kalabalık ve modern bir şehir havasında aynı zamanda. Bu yüzden bu ay gezme fırsatı bulduğum Braşov ve Sibiu şehirleri beni ayrıca etkiledi. Küçük ve renkli evleriyle büyük şehirlere nazaran gezmesi daha keyifli yerler. EVS ile veya başka bir amaçla yurtdışına gezmeye çıkarsanız mutlaka bu güzel şehirlere uğramayı ihmal etmeyin.
İlk ayım bu şekilde geçti ve çocuklarla ilgili olan detayları ise ikinci ayın yazısına bırakmak istiyorum. Hepinize iyi günler...







No comments:

Post a Comment