Tuesday 16 October 2018

ROMANYA’ DAN SEVGİLERLE...

 Merhabalar ,
Ben Sergen Tümkaya.
İlk Evs projem ile ilk kez yurtdışına çıkma fırsatı buldum. Burada olmak gerçekten harika. İlk  altı haftamın nasıl geçtiğini hiç anlayamadım. Yeni insanlar, yeni arkadaşlar, yeni bir kültür ve en önemlisi hayata dair yeni bir pencereden yeni bir bakış açısı kazanmak burada bize sunulan en büyük lütuflardan biri. Projem bir gençlik projesi ve eğitimle ilgili olduğu için burada lise öğrencilerine Türkçe öğretiyoruz. Karşılıklı olarak kültürel etkileşimde bulunuyoruz. Onlara kendi kültürümüzü tanıtıp bizde onların kültürünü öğreniyoruz. Bize çok sıcak davranıyorlar. İlk öğretmenlik tecrübemi burada kazanmış oldum. Liselilerle vakit geçirmek onlara öğretmenleriymiş gibi ders anlatmak gerçekten çok keyifli. Derslerin dışında okulumuzda bulunan öğretmenler bizim için sürekli etkinlikler düzenliyorlar. Bükreşte olmak bana keyif veriyor. Merkeze olan uzaklığımız yarım saat olsa da şehir merkezine gitmek keyif verici. Çünkü orada  farklı insanlarla tanışıp yabancı arkadaşlar edinmek burada sevdiğimiz aktviteler arasında.
Bükreş mimari açıdan tarihi yapılarla, müzeleriyle ve şehir merkezlerinde bulunan büyük parklarıyla gezmesi keyifli bir yer. Bükreş haricinde Braşov ve Sibiu ya gitme fırsatım oldu. Braşov gerçekten görülmeye değer bir şehir. Sibiu içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Proje bitiminde bir haftalık seyahat sürecimde Romanya’ yı ve Balkan ülkelerini gezme fırsatım olacak. Bu benim için çok heyecan verici.
Yeni yerler keşfetmekten, yeni insanlarla tanışmaktan asla çekinmeyin ve kaygılanmayın. Bize farklı bir bakış açısı sağlayan, ufkumuzu genişleten en önemli şey bu.  Hemen kendinize uygun bir  Evs projesi bulun ve vakit kaybetmeden başvuru yapın. Herkese mutlu günler diliyorum...
















No comments:

Post a Comment