Tuesday 9 October 2018

EVS İLE ÖĞRETMENLİĞE İLK ADIM

Romanya’dan herkese merhaba ben Funda,
İlk Evs projem olduğu için gelirken çok heyecanlıydım, yeni mezun bir öğretmen olarak projeye katkı sağlayıp sağlayamama konusunda tedirginliklerim vardı. Fakat şuan da tedirginliğim sadece zamanın çok çabuk geçiyor olmasıyla ilgili. Derslerine girdiğimiz lisenin yurdunda kalıyoruz, biz gönüllüler için birçok imkan sağlanmış kendimi bu konuda şanslı hissediyorum. Okul açılmadan bir süre önce geldiğimiz için koordinatörümüzle görüşmelerimiz dışında ki zamanlarda Romanya’nın başkenti olan Bükreş’i keşfedebileceğimiz bol vaktimiz oldu. Yolunuz Bükreş’e düşerse Parlemento binasını, müzeleri, sokakta gördüğünüz yapıları incelemenizi ve bol bol parklarını gezmenizi tavsiye ederim.
Burada ki birinci ayımın sonundayım maalesef hala Braneşti ve Bükreş dışında bir yere gidememiş bulunmaktayım. Kalan zamanımda diğer şehirleri keşfetmek için çok heyecanlıyım. Bununla birlikte derslere girmek ,öğrencilere türkçe kelimeler öğretmek ve romence kelimeler öğrenmek ortak paylaşımda bulunmak çok güzel ama ingilizce seviyesinin çok çok düşük olması ve ingilizce pratik bir türlü yapamıyor olmak,açıkçası en üzüldüğüm şey... Yemeklere değinmek gerekirse , hemen milliyetçilik yapmak istemem ama Türk lezzeti ve yemek kültürü bambaşka ; ) Burda ki yemekler de fena değil : ))
Bir sonraki Evs projemi iple çekiyorum en güzel Evs’ler sizin olsun demek isterdim ama öyle bir alçak gönüllük yapamayacağım ; P

No comments:

Post a Comment