Tuesday 2 October 2018

Ankara`dan selamlar!Hello from Ankara!

Merhabalar!!
Benim adım Alexandra,Romanya`lıyım,Bükreş`ten.Bu benim yazdığım ilk blogum.Ankara`da 2 ay kalacağım ve ikinci haftam bitmiş beli.Buraya geldiğimden beri az,ama çok iyi hissetmiştim...Eminim iki ay çok geçecek bu yüzden ailemi özledim bile,biraz üzgünüm.Ankara`ya ben ilk defa geldim ama Türkiye`ye daha önce gelmiştim,mesela:Antalya`ya,İstanbul`a,Rize`ye,Trabzon`a...
Bu ülkeyi çok seviyorum.Şimdi çok farklı,şu an buraya IYACA programı vasıtasıyla gönüllü olarak geldim ve daha önce uzun zamandır burada bulunmamıştım.Program sürecinin ilk başındayım ama Türkçe konuşabilmem çok konuşma gidiyor.Ayrıca gönüllü olarak gelmek isteyenlere burayı öneriyorum.Çünkü Ankara iklim olarak Romanya iklimine çok yakındır...
Ankara hakkında ne söyleyebilirim...Bu şehri çok sevdim çünkü ulaşım konusunda sıkıntı çekmiyorsun ve bü-yük bir başkent olmasına rağmen istediğin kurum veya makamlara kolayca ulaşabiliyorsun.

Ben henüz Ankara`da pek çok yer görmedim,ama ne gördüğümü sevindim ve sadece burada diğer güzel yerlerle tanışmayı bekliyorum.

Türkiye`nin çok ilginç bir geleneği var.Onların müziği,dansları gerçekten çok güzel.oldukça farklı...Yemeklerinin çok güzel,buraya geldiklerinde turistler sadece "Kebab" hakkında hahahahaaha.Ama sadece "kebab"değil,Türklerin de az bir kez yemek yemeye değer geleneksel yiyecekleri var. Hepimiz tatlıları severiz,burada birçok çeşidi gördüm.Bunun güzel bildiğini söylememeliyim.Ve buraya gelirseniz,gönüllü bir projede veya turist olarak ,,çaylarını unutmayın,bir yemeği bitirdikten sonra bir fıncan çay için.
IYACA`da rahat hissediyorum ve burada yaptığım şeyden hoşlanıyorum.Ben Oyunculuk Fakültesi okudum,ve burada ne yaptığım işimden farklı,ama aynı zamanda benzer.Yeni şeyler çok severim ve burada her gün bir şeyler öğrendiğimi söyleyebiliyorum.
Burada bulunduğum için Gabriel`e,işimin ve evimin arkadaşlarımı Sinan`a ve Karolina`ya her şey için teşekkür etmek istiyorum ve son olarak da bu fırsat için Serdar Dubur`a teşekkür etmek istiyorum.
Hello everyoane.Now I will speack to you in English.
My name is Alexandra,I come from Romania,Bucharest.This is my first blog that I write.In Ankara I will stand for two month and already two weeks have passed.I have a little time here but I feel really good.I`m sure that time will pass very quikly,and that5 is why even if I miss my family I`m a bit sad.
It`s my first time in Ankara,but in Turkey I`ve come before;for example:Ankara,İstanbul,Rize,Trabzon...

I love this country...Now is different,I came here voluntarily through the IYACA program and I haven`t come here in the past.I`m at beginning of the program but I can speack Turkish.I also recommend this place to those who voluntarily want to.Because Ankara is very close to the climate of  Romania as a climate.

What can I say about Ankara...I love this city because you have programs with transportation and although you are a big capital,you can easily the institutions or authorities you want. I have not seen many places yet in Ankara,but what I saw I liked and I`m really looking forward to meeting new places here.
Turkey has a very interesting traditions.Their music,their dances are very beautiful,and so different.Also their food are so good,and when the tourist come here they want to eat "Kebab"hhahahahah.But not only "kebab"you have to eat here,because they have a lot of traditional foods that you should just eat.We all like desserts,and here you7 have a lot desserts and I don`t have to say that are good.If you come here with a project or just as a tourist don`t forget to drink tea.After eating,drink a cup of tea.

At IYACA I feel comfortable and I like what I do.I finish Acting University,and what I do here is different from my job,but at the same time it resembles a little.I like new things and here every day I learn something.
I want to thank them for everything,to Gabriel because of him I`m here,my collleagues Sinan and Karolina ,and the last but least for Serdar Dobur for this opportunity.










No comments:

Post a Comment