Friday 5 October 2018

Bükreş'te AGH(EVS)

Selamlar,
Ben Bahadır. 19 yaşındayım ve AGH projesine Kayseri'den katılıyorum. Katıldığım projenin amacı gelecek sene (2019) Avrupa'da bir seçim düzenlenecek ve bu seçime gençlerin katılması için, demokrasiyi daha iyi anlamaları ve oy vermenin ne kadar önemli bir şey olduğunu anlatmak, amacıyla katıldım.
Projeye katılmadan önce ilk defa tek başıma yurtdışı maceram olacağı için heyecanlı ve önyargılıydım. İstanbul Atatürk Havalimanı'nda gönüllü diğer arkadaşlarımla buluşup tanıştığımda düşüncelerim daha da olumlu hale gelmeye başladı. Bükreşe indiğimizden beri her tarafımız yabancı insanlarla dolu ve tek başımızaydık. Proje Koordinatörümüz Adrian Bey bizi karşıladığında enerjisi yüksek, sosyal bir insan olduğunu anlamıştım. Kalacağımız yer Bükreş'e yaklaşık 40-50 dakikalık mesafedeydi ve vardığımızda Koordinatör yardımcımız Yasemin hanımla tanıştık. Neyse ki Türkçe biliyordu ve çok yardımcı oldu. :) Adrian Bey ve Yasemin Hanım, Gerek proje hakkında gerekse de şehir ve Romanya hakkında bizi bilgilendirdi. Kaldığımız yer, projemizin amacı gereği Liceul Tehnologic "Cezar Nicolau" adlı okulun yurduydu ve beğendim. Gece vardığımız için odalarımıza yerleşip uyuduk ve şehre diğer gün çıktık. Gün aydınlanıp şehre çıktığımızda ortamı, insanları görmeye ve keşfetmeye daha da heveslendim.
Bükreş'in mimarisini ve düzenini sevdim. Burdaki insanların yüzlerini Türk insanlarına fazla benzetiyorum bu yüzden ilk başlarda garipsiyordum ama alıştım. :D Avrupa'nın genelinde kebap ve döner yemek kültürü olduğu için dışarda yemek yeme konusunda çok yabancılık çekmiyorum. 2 haftalık bir boşluğumuz vardı projeye başlamadan önce ve şehri doyasıya gezdik. Bükreşe gelecek arkadaşlar için oldtown'u gezmenizi öneririm. Güzel kafeler, restoranlar, mimari yapılar, müzeler ve parklar var.(Çoğu yer instagramlık ;) 1 ayı sonunda bitirebildik ama nasıl geçtiğini anlayamadım. Burda eğlendiğimiz için zaman hızlı akıyor... 2 haftalık boşluğumuzdan sonra öğrencilerle aktivitelerimiz başladı. İlk haftayı geride bırakmamıza rağmen öğrencilerle çok eğlendik Rumence öğrenip Türkçe öğrettik. Karşılaştığımız insanların ve öğrencilerin genel olarak çoğu İngilizce bilmiyorlar. Bu, iletişim kurmak için başlarda bir engeldi ama onların dillerinden bi şey öğrenip çevirisini Türkçe öğrettiğinizde iletişimi çok daha rahat kurabiliyorsunuz. En kötü beden diliyle hallediyorum. :) Buraya geldiğimden beri hayatımda fazlasıyla bi şeyler değişti gerek genel kültür gerek dilim açısından gerekse de kişilik açısından. Buraya gelecek arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun. 1 ayım sonunda iyi anılar biriktirdim, umarım bu şekilde devam eder. Kendinize iyi bakın.







No comments:

Post a Comment