Tuesday 16 October 2018

Aç Yüreğini Bir Merhabaya

Merhaba, ben Ayşe - Ahoj, ja som Ayşe
Slovakya’da EVS projesine gidebileceğimi öğrendikten bir buçuk ay gibi kısa bir süre içinde kendimi burada, belki de daha önce hiç duymadığım bir yerde yaşarken ve oranın bir dili öğrenirken buldum.
İlk yurtdışı deneyimim :) Ve beraberinde gelen ilkler sürüsü…Yolculuğumun başladığı ana kadar inanamadım buraya geleceğime ve hala da inanamıyorum açıkçası.. Prag’da uçaktan indikten sonra, tren ile 5 saatlik yol gitmem gerekiyordu Slovakya’ya, kaldığım yere gelebilmem için. Biraz endişeliydim ama sanki her şey ayarlanmış ve beni bekliyor gibiydi. Pasaport kontrol noktasındaki polisin sohbetini, tren istasyonuna giden otobüs şoförünün yardımını, treni beklerken benimle sohbet eden abiyi ve trenden indiğimde beni karşılayan Mirka’nın gülümseyişini sanırım hiç unutmayacağım. İlk izlenimlerimde böylesine güler yüzerle karşılaşmış olmam içimi rahatlattı doğrusu. Geleli tam 3 hafta olmuş. Zaman su gibi akıyor. Buraya alışmamı sağlayan en önemli şey, sanırım buranın doğası ve özel olarak yapılmış, ormanın içindeki yürüyüş yolları. Gerçekten huzur veriyor. 

Buraya geldiğim ilk zamanlarda beni gören herkes bana bakıyordu, gerçi hala bakıyorlar J Zira tanıştığım bir Slovak gönüllü, belki de benim Cadca’daki ilk Müslüman olabileceğimi söyledi. Özelliklede başörtüsü kullanıyor olmam, bir hayli dikkatleri üzerime topluyor J Ben ilk defa yabancı bir yere geldim. Burayı gözlemliyorum, bakıyorum, inceliyorum… Dolayısıyla onlarında ilçelerine gelen yabancı kıza bakmaları çok doğal bence, onları yadırgamıyorum. Aksine bakışlarını takip eden gülümsemeye karşılık vermeyi seviyorum. Ve gelelim şu ana J Şu an evde 8 kişiyiz. İspanya, Finlandiya, İtalya, Avusturya ve Kamboçya’dan gelen diğer gönüllülerle birlikte, kısa dönem proje için Fransa, Vietnam ve Honduras’tan gelecek gönüllülerimiz de bu hafta aramıza katılacaklar J Böylesine uluslararası bir deneyimi yaşadığım için kendimi gerçekten çok şanslı hissediyorum. Çalıştığım kurum, dil kursları, özellikle de İngilizce kursu veren bir kurum. Bir yandan kendi seviyelerimizde Slovakça ve İngilizce kurslarına giderken, bir yandan da İspanyolca, Almanca ve İtalyanca kurslarından da istediğimize gidebiliyoruz ve bunlar kendi kurumumuzun kursları olduğu için bize ücretsiz J

Bir yandan kendim öğrenirken, öte yandan da çocuklara ve gençlere dersler veriyoruz. Anlayacağınız burası tam anlamıyla bir hayat okulu. Farklı kültürlerin, dillerin, dinlerin hep bir arada yaşadığı, yaşayarak öğrendiği, öğrenirken eğlendiği bir okul.


No comments:

Post a Comment