Thursday 27 September 2018

İkinci ayım bitmiş

Merhabalar,
Geldiğim ilk hafta 6 ay nasıl geçecek derken şimdi bakıyorum 2. ayım bitmiş bile. Buraya tamamen alıştım dersem yalan olmaz.. Gelirken yaz ayından itibaren kalın montları giyerim diye tahmin ederken havanın sıcaklığı beni şaşırtmaya devam ediyordu :)Bir İzmirli olarak en büyük merakım Kasım ayı, ‘ ne olmuş yahu biraz soğuk, biraz kar bunları da görmek, bilmek lazım ‘ diyorum..
Burada yaptığım en güzel aktivitelerden biri nehir üzerinde kano ile vakit geçirmekti. Bir an nehrin ortasında durup sadece sessizliği dinlemek istiyorsunuz.. Bu süre zarfında etrafımda sadece 2 renk olması resmen kendi ülkemde en son ne zaman böyle bir manzarada keyif yaptın sorusunu hatırlattı bana.. Şimdiye dek böyle bir aktivite denememiş olmam da ayrıca kendime karşı kızdırdı beni :) Letonya’yı bu konuda övmekle bitiremiyorum. Doğaya saygıları inanılmaz yüksek..Bir diğer güzel gezim ise Letonya’da bulunan tek saray Rundale Palace’a yaptığımız ziyaret idi.. Daugavpils’ten sarayın bulunduğu şehre gidene kadar tekrar doğaya, ağaçlara, Letonların çoğunun sahip olduğu countryside house ; onların deyimi ile; daçalarının bahçelerinin dizaynına aşık olmadan kendinizi alamıyorsunuz :) Ortalama 4 saatlik bir yolcuğun ardından saraya varmış bulunuyorduk.. Saraya giden uzun ağaçlı yolun güzelliğinden sanıyorum yarım saatimizi orada harcamıştık :) Rundale Palaca‘ı Letonya’ya uzun süreli gelen birinin görmeden gitmesi büyük ayıp doğrusu.. Gerçekten görülmeye değer yerlerden..
Fakat gerçek fikrimi soracak olursanız sarayın içinden çok ortalama 2 saatte gezerek bitiremediğimiz
binlerce çiçek ve ağaç çeşidinin bir arada bulunduğu harika bahçeyi daha çok beğendim. Leton dondurmalarını övmeme gerek olmadığını düşünüyorum ( gerçekten mükemmel ) fakat yine de sarayın girişinde stantta satılan dondurmayı denemeden sarayı gezmeye başlamayın derim..
Sanıyorum böyle geziler, farklı bir kültürü tanımanın yanında güzel bir bonus ..
Umuyorumki proje bitimine kadar bu ve bunun gibi bir sürü anı ile dolacak hafızam..
İyi beni bulmaya devam ediyor :)


























No comments:

Post a Comment