Wednesday 23 January 2019

MACERALARIN EN GÜZELİ: EVS


Hayatta bazı anlar vardır önce bazı şeylere isyan edersiniz ama sonra pozitif şeyleri görmeyi başarınca; hayattan aşırı keyif alırsınız ya hani benim hikayem de burada öyle başladı. Buraya geldiğimiz gece bir miktar soru işaretleri oluşmuştu ama sonrasında Romanya’yı gezdikçe ve yeni insanlar tanıdıkça çok keyif almaya başladım. Her şeyden önce genç liseli öğrenciler ile diyalog halindeyiz ve onlar bizlere bir şeyler katmak için çabalıyor biz de onlara proje ve diğer konularda destek oluyoruz.
Biraz da Romanya’dan bahsetmeliyim. Bulunduğumuz yer Braneşti’den Bükreş’e geçmek hemen hemen 40 dk civarında sürüyor. Braneşti, bünyesinde gölleri, yeşilliği ve sakinliği barındıran bir yer. Bükreş’i her türlü keşfetme şansı bulacağımızı biliyorduk bu yüzden rotayı diğer şehirlere de zaman kaybetmeden çevirdik ve Cluj-Napoca, Brasov ve Sinaia’yı gezdik. Güzel yerleri gezdikçe yeni planlar zaman kaybetmeksizin yapılıyor. Rumence derslerimizle birlikte bir miktar kelimeler de öğrendim. 

Yaşadığınız yerde insanların büyük çoğunluğu İngilizce bilse dahi onların dillerinden bir şeyler bilmek ve onlara kendi dillerinde teşekkür etmek vs. insanları çok mutlu ediyor. Ben bu duruma çok önem veriyorum. Onların dilini öğrenmek için ilgi göstermeniz; onların kültürlerine ve kendilerine değer verdiğinizi düşündürüyor. Buraya gelmeden önce 2 ay iyi bir zaman diyordum ama şu anda az bir zamanımın kalmış olması beni çok üzüyor. Keşke proje süremiz biraz daha uzun olsaydı diye her defasında arkadaşlarıma dile getiriyorum.


Ortamı keyifli kılmak ve aktif yaşamak tamamen bizlerin kontrolünde olan bir şey. Bahane bulmak yerine nasıl daha iyi olabilir diye düşünüp harekete geçersek; her zaman hayatımızdan keyif alırız. Muhtemelen bir sonraki yazımda 2 ay çok çabuk geçti ve ben Romanya’yı çok özlüyorum satırlarını yazarken bulacağım kendimi. Sevgiyle kalın…


Instagram: almostraveller sorularınız için ulaşabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment