Monday 2 December 2019

Oscar Goes To...


İtalyanların geç kalmaları, yeterince disiplinli olmamaları yıllardan beri İtalyanlarla ilgili duyduğumuz ön yargılardan sadece birkaçı. Herkesin aynı olmamasıyla birlikte genellikle doğru bir tespit olduğunu söyleyebilirim. Hatta İtalya ulusal ajans çalışanlarını da bu gruba gönül rahatlığıyla ekleyebilirim. Neden mi?
Sevgili arkadaşlar EVS sürecinize başladıktan 2 ay içerisinde bulunduğunuz ülkenin ulusal ajansı tarafından ''Arrival'' eğitimine davet ediliyorsunuz. Bilin bakalım ben kaçıncı ayımda bu eğitimi aldım. Tabiiki 8. ayımda, gönüllülük sürecimi bitirmeme 4 ay kala. Bu hayal kırıklığı yetmezmiş gibi birde eğitimin olduğu haberini eğitimden 3 gün önce aldık ve tren biletlerimiz yolculuktan yaklaşık 10 saat önce elimize geçti. Sıfır hazırlıkla Roma'ya vardığımızda çoktan bitik durumdaydım ama nerden geldiğini anlamadığım enerji kırıntılarıyla 1 haftayı tamamladım ve inanılmaz eğlendim.
Başta çok sıkıcı olacağını, sadece oturup dinleyeceğimiz seminer tadında bir şey olacağını düşünmüştüm. Ama aksine, her aşamasında bizim katkıda bulunduğumuz çok interaktif bir eğitimdi. İlk gün her zaman olduğu gibi tanışmayla geçti. Hemen ertesi gün ''documentary(belgesel), fiction(kurgu), mockumentary(sahte belgesel), video klip ve animasyon film dallarında bilgiler aldık ve kendi evs sürecimizi anlatmak üzere bu türlerden birini seçip vedio çekmeye koyulduk. İşin ucunda Oscar'da vardı, dolasıyla her zaman güldüren şeylerin daha çok ilgi çektiğini düşündüğüm için mockumentary dalını seçtim. Toplam 5 kişi birkaç saat içinde inanılmaz güzel bir video hazırladık. Ulusal ajans tarafından da izleneceğini bildiğimiz için evs sürecimizde yaşadığımız sıkıntıları göstermek amacıyla videomuzu komik bir dille ekranlara yansıttık.
Lise yıllarımda birkaç tiyatro oyununda yer almıştım ve oyunculuk konusunda kendimi oldukça yetersiz hissediyordum. Evs sürecinde farklı şeyler deneyerek kendinizi keşfediyorsunuz. Bende bu video çekim sürecinde kendimi denemek istedim ve ana karakter oldum. Önyargımı yıktım ve elimden geleni yaparak güzel bir sonuca imza attım.
Tabiki bu kadar kendimi övmemden sonra Oscar'ı kazandığımızı anlamışsınızdır :D Herkesten çok güzel tepkiler aldım. Daha önce oyunculuk tecrübem olup olmadığını soranlar mı dersiniz, youtube sayfası açmam gerektiğini söyleyenler mi dersiniz. Baya bir gaza getirildim kısacası. Ama sonuç beni de tatmin etti. Güzel bir iş çıkardık. İzlemek isteyen olursa eğer büyük bir ihtimalle IYACA instagram sayfasında paylaşılacak :)
Gelelim eğitimin devamına. Bu kadar film çekimleri, montajlamalar yetmezmiş gibi sonraki günlerde potcastla ilgili bilgiler alıp kendi potcastımızı yaptık. Mikrofon başında olup kendi sesinizi duymak oldukça eğlenceliymiş. Sesine güvenenlere ve anlatacak çok şeyi olanlara duyurulur.
Sadece eğlenceden bahsettim ama bir sürü şey de öğrendim demek isterdim fakat hiç birşey öğrenmedim arkadaşlar :D Zaten 8.ayımda olduğum için verdikleri bütün bilgileri fazlasıyla biliyordum zaten. Ama şunu söyleyebilirim ki uzaktan herşey çok güzelmiş gibi gözükse de fazlasıyla sıkıntı da yaşıyorsunuz EVS döneminde ve en azından oradayken bu konuda yalnız olmadığımı farkettim. En güzel yanı da dünyanın öbür ucundan benim gibi İtalya'nın çeşitli yerlerinde gönüllülük yapan birbirinden güzel insanla tanıştım.





No comments:

Post a Comment