Wednesday 18 December 2019

ÇOK HUZURLU BIR SLOVAKYA KÖYÜNDEN SELAMLAR!


Projelerini ve bloglarını yakından takip ettiğim IYACA yeni bir duyuruda bulunmuştu. 11 ay Slovakya da EVS projesi, aranılan özelliklerin beni anlattığına kanaat getirdim. Katıldığım gönüllülük etkinlikleri, ufak çaplı projeler, yakından ilgilendiğim spor dalları ve üniversitede iken katıldığım kültür etkinliklerini göz önünde bulundururak başvurdum. Serdar abi seçildiğimi söyledi. Uzun lafın kısası mülakat, mail trafikleri , insanı yıldıran vize bekleme süreci derken kendimi esenboğa havalimanında  ailemle birlikte elimde uçak biletim ve 40 kilo bavulumla beklerken buldum.8 kasım sabaha karşı 5:20 de viyana gitmek için uçağa bindim. İndiğimde heycanla karışık kaybolma korkusu beni bırakmadı. Ankara> Viyana>Bratislava>Zilina > Cadca (en son ineceğim durak)  derken inmeyi unutup çek cumhuriyeti navsi durağına gitmem ayrı bir maceraydı. Bu yaşıma kadar bir ülke göremeyişim ve 1 günde 3 ülke görmek ne kadar zıt olaylar dimi.Neyse ki diğer Türk gönüllü arkadaşlarım araba ile gelip beni buldular.
Kalacağım eve geldim ev arkadaşım avusturyalı ev arkadaşım paul beni karşıladı tanıştık. Cennet gibi biryere gelmiştim cidden doğa güzelliği en iyi olan köylerinden birisi starara bystrica !! Bir zamanlar hayalini kurduğum hayatı yaşıyorum.Farklı külterler ile bir aradayım. Benimle ilgilenen danışmanım bana okulu ders vereceğim yerleri atletizim hocaları ve çocuklarla tanıştırdı.Çok samimi ve içten kişilerdi ve bazıları cidden Türklere ayrı bir hayranlık duyuyor o ayrıcalığıda burada hissediyorum.Çocuklar, slovakça bilmediğim için sadece ahoj ahoj diyerek gülüyoruz. Tanışma faslı geçtikten sonra hemen derslere başladım 8-12 yaş arası çocuklara ingilizce dersi veriyorum onlarda bana slovakça karşılıklarını söylüyolardı eğlenerek öğrenmek tam anlamıyla bu olsa gerek.Diğer günler atletizim hocalığı yapıyorum. Çeşitli aktivitilerle dersleri daha eğlenceli ve çocuklar için çekilebilir hale getirmeye çalışıyorum çok verimli geçtiğini hissedebiliyorum çünkü gerçekten çok zekiler öğretilen birşeyi hemen öğreniyolar eğitim sistemleri, hocaların çocuklara ilgisi tam anlamıyla başarıya sürüklüyor.Her pazartesi günleri diğer gönüllülerin yanına gidip slovakça ve ingilizce dersleri ile kendimi geliştirmeye devam ediyorum.farklı ülkelerdeki kişilikleri kültürlerini, yaşam standartlarını daha yakından tanıma fırsatım oluyor.Sürekli bir etkinlik düzenleniyor kendimi daha önce bu kadar sosyal hissetmemiştim açıkcası. Mala fatra dağına yaptığımız 6 saatlik hiking ve yılın ilk karıyla karşılaşmam derken donmuş bir vaziyette zirveye ulaştığımızda gördüğüm manzara bana özgürlüğün ne demek olduğunu gösterdi.Dolu dolu geçen bir ay geride bıraktım bir sonraki yazıda görüşmek üzere.






No comments:

Post a Comment