Wednesday 11 December 2019

My EVS Adventure in Poland


Ben Roda. Size Polonya’da başladığım EVS projesinin ilk ayından bahsetmek istiyorum. Polonya’nın küçük bir ilçesinde başladığım bu projede benden önce Türkiye’den bir arkadaşım vardı. Projenin başlangıcının ilk iki haftasında benim bir çeşit oryantasyon ihtiyacımı karşılamış oldu. Kendisine buradan teşekkür ediyorum.
Projemi yaptığım bu küçük ilçenin adı Trzcianka. Küçük dediğime bakmayın, çünkü küçük derken sadece demografik yapısını göz önünde bulunduruyorum. Türkiye’de herhangi bir ilçede bulamayacağınız birçok imkana sahip. Hem sosyoekonomik hem sosyokültürel açıdan.
Bu ilçede iki gönüllü olarak çalışıyoruz. Diğer gönüllü arkadaşım bugün geldi ve bir çok şeyi beraber tecrübe edeceğiz diye düşünüyorum. Onun da Türkiye’den olması biraz şansızlık sanırım.
Projeyi yaptığım kurum ise bir ilkokul. Yaklaşık 6, 7 ve 8 yaşlarındaki çocukların bazı derslerine girip öğretmenlere yardımcı oluyorum. Öğretmeler ve öğrencilerle iletişim kurmak için İngilizce yetersiz kalıyor. Bu nedenle biraz Lehçe öğrenmek gerekiyor. Okulda ücretsiz Lehçe dersi veriliyor gönüllüler için.  Hafta içi her gün öğlene kadar okuldayım, kalan bütün zaman ise bana ait. Okul dışında ev sahibi kuruluşumun da düzenlediği bazı etkinlikler oluyor. Birçoğu isteğe bağlı katılım sunan bu etkinlikler ise Polonya’da bulunan diğer gönüllüler ile bir araya gelmek için son derece etkili oluyor.
Proje hakkındaki genel izlenimlerim ise şöyle. Projenin her aşamasında insanların sıcak tavırlarıyla karşılaştım. Etkileşim içinde olduğum herkes çözüm odaklı bir yaklaşım içerisinde tabi bu durum karşılıklı oluyor.
Polonya hakkındaki genel izlenimlerim ise Türkiye’ye göre biraz soğuk, öğrenmesi zor bir dile sahip ve Avrupa’da diğer ülkelere göre nispeten daha ucuz.
Son olarak EVS’i kesinlikle herkese tavsiye ediyorum.
Hoşçakalın.





No comments:

Post a Comment