Wednesday 6 June 2018

Romanya’nın Başkenti Bükreş’ten Merhabalar…


Merhabalar ben Sena,

Burada size 4 Nisan’da başlayan Romanya yolculuğumdan bahsedeceğim.

4 Nisan Çarşamba günü sabah 10.00 da başlayan yolculuğum ilk durağı olan Braneşti’ye geldiğinde başlamış oldu. İlk olarak ilk defa farklı bir ülkeye gelmemin vermiş olduğu heyecan ama bir yandan da ailemden ilk defa bu kadar uzak olmamın vermiş olduğu korkuyla ne yapacağımı bilemeden yerleşmeye başladım. İçimde hem önümdeki 3 ayın nasıl geçeceğinin merakı hem de acaba burada nasıl yapabileceğim endişesiyle ilk gün açıkçası benim için biraz zorluydu. Ama şöyle bir şansım vardı. Hem geldiğimizde farklı milletten insanlar vardı hem de ben Türkiye’den bir arkadaşımla birlikte gelmiştim. İlk haftam çok hızlı ve çok hareketli geçti. Birlikte geldiğimiz grupla hiç ayrılmadan her şeyi beraber yaptık. Beraber öğrendik beraber keşfettik. Bu bana biraz daha güç verdi. Yabancı milletten insanlar tanımak paha biçilemezdi. İster istemez içimde hep bir kendi milletim kendi ülkem kendi örf adetlerimin kıyaslamasını yaptım. Buraya gelmemdeki asıl amaçlardan birisi de buydu aslında.

Farklı bir kültürü farklı insanları farklı değerleri farklı yaşantıları görüp kendi ülkemdeki eksi ve artıları fark edip bundan sonraki yaşamımda ona göre hareket etmek. İkinci olarak merak ettiğim şey ise Avrupa Birliği bir ülkenin benim ülkemden ayrıcalıklarının ne olduğunu fark etmekti. Bunları kafamdan sentezleyip kendime vizyon katmak ve bakış açımı genişletmek amacıyla geldiğim bu yer benim için çok büyük bir fırsattı. İlk ay daha çok gezmek ve öğrenmekle geçti asıl maceram ikinci ayın başında başladı.

Projemizin asıl yeri olan Ciorogarla’ya geçtik. Burası Braneşti’ye nazaran daha iyiydi. İnsanlar bize karşı çok kibarlardı. Öğrenciler de öyle. Bizim için birçok şey yaptılar, çok güzel ağırlandık ve ağırlanmaya da devam ediyoruz. Okulda çocuklara kendi dilimizi ve kültürlerimizi gösteriyoruz. Onlar da bize aynı şekilde Romanya’nın dilini ve kültürünü gösteriyorlar. Artık burada insanlar bizi gördüklerinde Türkçe ‘merhaba’ ‘nasılsın’ diyorlar J tabi biz de aynı şekilde her gördüğümüze ‘Bine!’ ‘Ce Faci’ demeden duramıyoruz. J

 Yani anlayacağınız burada her şey çok güzel gidiyor ve tahminimce gitmeye de devam edecek çünkü her geçen gün bir öncekinden daha dolu ve güzel geçiyor. Bir günümüz bir öncekini aratmıyor. EVS’ sayesinde bu imkanı bulmak çok güzel bir şans. Bence geç olmadan sizde Avrupa Gönüllü Hizmeti ’ne başvurup böyle paha biçilemez bir fırsattan yararlanmalısınız. 





No comments:

Post a Comment