Thursday 7 June 2018

CA CA CA CATANIA


Merhaba, ben Ümit
Avrupa Gönüllü Hizmeti projesine başvurarak İtalya`nın Catania şehrine geldim. Buradaki deneyimlerimi sizlere aktarmak için yazıyorum. AGH(EVS) serüvenim Atatürk Havalimanı`nda başladı. İstanbul’dan direkt uçuşla Katanya’ya geldim. Katanya Havalimanı’nda beni mentörüm karşıladı, daha sonra eve gittik ve ben odama yerleştim. Mentörüm ilk aksam sağ olsun bir hoş geldin partisi düzenledi ve de buradaki komsularla tanıştım. İlk bir hafta alışma dönemiydi. Marketin, pazarın, gönüllü olarak çalışacağım okulun, gençlik merkezinin ve Kızıl Hac’ın yerini, hangi çöpün ne zaman atıldığını öğrendiğim zaman oldu. İkinci haftada ise ilk olarak Kızıl Haç ile çalışmaya başladım. Kızıl Haç ekibiyle birlikte okullara gidip doğal afetlerle ve deprem ile ilgili bilgiler veriliyor ve de acil durum çantasında neler olmalı onları anlatıyoruz. Sonunda da biraz çocuklarla İngilizce konuşuyoruz. Aynı zamanda haftada iki gün de gençlik merkezini acıyoruz ve de çocuklarla oyun oynayarak zaman geçiriyoruz. İkinci haftadan itibaren Zafferana’da yerel bir ortaokulda İngilizce derslerine girmeye başladık. Derslere konuşma pratiği olarak katkı sağlıyoruz. İlk ay bittikten sonra Napoli’ye varış sonrası eğitimine gittik ve burada bir hafta geçirdik. İtalya’nın diğer şehirlerinde EVS yapanlarla tanışıp güzel zamanlar geçirdik ve yeni arkadaşlıklar kurdum. Yazılarımın devamı gelecek takipte kalın :)




No comments:

Post a Comment