Thursday 14 June 2018

AGH = Yaşayarak Öğrenme

Merhaba Ben Berk, 
Bu güzel bir hikayedir ve kaynağı yaşanmışlığa dayanır. Maceramıza başladığımız sırada hiç beklemediğin bir ülke olan Romanya Otopeni hava alanına inişimi hatırlıyorum. Uzun süredir yapmayı arzu ettiğim fakat ertelediğim, aslında yaşamıma büyük etkisi olacağının farkında olmadığım AGH(EVS). Benimle birlikte aynı projede yer aldığım inanılmaz dostluklara sahip olduğum, aynı zamanda 11 farklı ülkeden gelen gönüllü arkadaşlara ve bize ev sahipliği yapan Lise öğretmenlerimiz ve öğrenciler paha biçilemezler.  İlk geldiğim günü ve şu anı karşılaştırmadan edemeyeceğim. Ne çok şey öğrenmiş ve tecrübe etmişim. Ve benim için İnsanın kendi ayaklarının üzerinde duruşunun tekrar ve tekrar öğrenildiği yer oldu. İlk geldiğim gün her şeye bir bahane bularak ne kadar kötü bir yerdeyim, burada aylar nasıl geçer derken; şuan bitmesini istemediğim bir süreç. Asıl problemin insanın aklında olduğunu fark ettiğim bir dönüm noktası. Neden mi böyle diyorum. Çünkü bu üzerine ciddi olarak düşündüğüm bir durumdu. Bildiğiniz gibi insan zihni hayatta kalmaya programlıdır ve beyin her ihtimali düşünerek en az zarar la çıkış yolunu seçer. İşte bu noktada zihnimizin bize konfor alanımızdan çıktığımız anda oynamaya başladığı bu oyun başlıyor.
Bükreş’e adımımı attığım ilk gün hissettiğim şey tam olarak buydu. Nasıl geçer burada aylar dedim kendime ve her şeyi gerçekte yaşadığım yerle kıyaslamaya başladım. Sonra günler haftalara, haftalar aylara bıraktı yerini. Yeniden zaman geçtikçe beyinin oynadığı oyun değişir; hayatta kalmak için Adapte olmaya, adapte olmak içinde öğrenmeye başlar. Benim düşüncem bu şekilde değişti. Karşıma çıkan sorunların her birinin çözümünde biraz daha öğrendim ve keyif aldım.

Yaptığım işte insanların hayatına etki ettiğini ve farklı yaşamların kalplerine ektiğin küçücük bir dostluk tohumunun filizlendiğini görmekse paha biçilemez. Diyeceğim şudur ki; Bu çok keyifli ve insanın karşısına hayatının sadece belirli bir döneminde çıkabilecek bir fırsat. Bu süreçte Gönderen ve Kabul eden kuruluşumun desteklerini de göz ardı edemem. Kesinlikle denemelisiniz; kendi ayaklarınız üzerinde nasıl durabileceğinizi, ancak konfor alanınızdan çıkarak keşfedebilirsiniz.Romanya - Ciorogarla 'dan sevgilerle

No comments:

Post a Comment