Friday 8 June 2018

Drakula ve Çavuşesku’nun Ülkesi Romanya'dan Selaaamlaar..!


Merhabalar. Ben Sudenur.

Romanya serüvenim 2 ay önce başladı. Yola çıkmadan önce aklımda bir çok soru işareti vardı. Tek başıma yabancı bir ülke de ne yaparım? Ailemden nasıl ayrı kalacağım? Vs. Bu yüzden biraz kaygılı fazlasıyla heyecanlıydım. Daha sonra tüm bunları bir kenara bırakıp yola çıktım. Uçağa binmem ve Otopeni'ye inmemle benim maceram başladı. Ekip arkadaşlarım ile tanışıp geçici olarak kalacağımız Braneşti’ye geldik. 1 ay burada kaldıktan sonra asıl maceramızın başladığı Ciorogırla’ya yerleştik. Burada bir okulun yurdunda konaklıyor ve bu yurdun lisesindeki öğrenci ve öğretmenleriyle zaman geçiriyoruz. Biz öğrenciler için çeşitli oyunlar hazırlayıp onlarla oynarken aynı zaman da Türkiye ve Türkçe hakkında çeşitli bilgiler veriyoruz. Buradaki öğretmenlerde bizim için çeşitli aktiviteler düzenliyor bizde severek ve eğlenerek bunlara dahil oluyoruz.
Gelelim burada  benim öğrendiklerime. Burada birçok çıkarım elde edip birçok gelişme çağında olan çocuklara sevgi ve bilgi tohumları bıraktım. Kendi ayaklarımın üzerinde durabilmeyi, problemlerimin üstesinden gelip çözebilmeyi öğrendim. Farklı dil, din ve kültürden bir çok insan ile tanışıp evrensel insan olabilme yolunda adımlar attım. Aynı zamanda gezmeyi ve keşfetmeyi çok ama çok seven biri olarak burada çeşitli yerlere gittim. Neredeyse her gün festivallere sahip Romanya’nın birkaç festivaline katılıp eğlenceli vakit geçirdim. İlginç bir tarihe sahip olan bu ülkede fazlasıyla tarihi kalıntıları görmeniz mümkün. Bir tarih meraklısı olan ben severek ve büyük bir keyifle Romanya sokaklarında dolaşıp buranın tarihini öğreniyorum.

Gelelim Avrupa Gönüllü Hizmetine. Benim için bir kırılma noktasıdır Avrupa Gönüllü Hizmeti çünkü sadece hayalden ibaretti gidilmesi zordu. Ancak buraya gelince fark ettim ki o kadar da zor değilmiş. Açık fikirli olmak ve gönüllü olabilmeyle gerçekleşiyormuş. Şimdi burada birçok insanın hayatına dokunup gönüllü olarak kalmayı ümit ediyorum.






No comments:

Post a Comment