Wednesday 13 June 2018

ROMANYA AGH SERÜVENİ

Merhabalar ben Beritan,
Avrupa Gönüllü Hizmeti Projesi’ne başvurarak Romanya’nın Bükreş şehrine geldim. Bugün gelişimin 57. Günü ve projem 90 günü kapsamaktadır, bu da projenin yarısından fazlasını atlattığım anlamına geliyor. İlk günüm İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan başladı. Yaklaşık bir saatlik uçuşumdan sonra ev sahibi kuruluşumuz ben ve proje arkadaşlarımı havalimanından konaklayacağımız yere götürdü. Çevremde konuşulan dilin farklılığı artık Türkiye’de olmadığımın bir kanıtıydı. Konaklayacağımız yerde birden fazla ülkeden gelen, birçok proje için bir arada bulunanlar da vardı. İlk günün verdiği heyecanla tüm günümü her birini tanımaya ve zaman geçirmeye ayırdım. Derken haftamız bu şekilde geçti ve onlar aramızdan ayrıldı. Bu süre zarfında bizler de projemizi başlatmak için uygulama yapacağımız okula taşınmıştık. Alışma sürecini atlattığımı düşünerek Romanya’yı keşif turunu başlattım. İlk uğradığım yer Bükreş’in merkezinde bulunan heybetli yapısıyla şehre güzellik katan Parlamento Bina’sı oldu.
Ardından gün ve gün tüm şehri gezme, keşfetme fırsatı buldum. Bükreş’ten sonra gittiğim ilk şehir Braşov oldu. Tarihi yapılardan hoşlanıyorsanız gideceğiniz ilk yer Braşov olmalı. Ardından grup arkadaşımla beraber otostopla yolculuk yapmaya başladık. Otostopla ilk yolculuğum Köstence’ye doğru yol aldı. Karadeniz’e kıyısı olan, tam anlamıyla turistik bir şehir burası. Üç günlük Köstence gezimizden sonra rotaları geçmişten günümüze tarihe adını bırakmış, efsanelere konu olmuş Dracula’nın evi Bran Kalesi’ni gezmeye döndürdük.
Efsaneyi anlatan birçok makalenin yanı sıra local halktan da yeteri kadar bilgi alabilirsiniz. Ardından Sighişoara’da tanıdığımız birkaç arkadaşımızla beraber yolumuza Sibiu’ya gitmekle devam ettik. Burası oldukça büyük, harika festivallere sahip, yapısına hayran kaldığım kiliseleri olan bir şehir. Eve dönüş yani Bükreş’e dönüş yolundayken Buzau şehrine de uğramadan edemedik. Pek güzel olduğu söylenemezdi ama gezilecek yerlere de sahipti. Yorucu şehir turumuzdan sonra Bükreş’e döndük ve şuan projemizi uygulamaya devam etmekteyiz. Avrupa Gönüllü Hizmeti projesi bir ülkeyi gerek şehirleriyle gerek halkı ile birebir yaşayarak keşfedebileceğiniz müthiş eğlenceli ve öğretici bir program. Umarım sizlere küçük bir pencere açabilmiş ve gelmenize vesile olabilecek bilgiler sunabilmişimdir, hepinize bol şans.. Romanya - Ciorogarla 'dan sevgilerle