Monday 4 June 2018

Huzurlu ve Sakin Czersk

Herkese merhaba ben Kubilay
Beklediğim gibi uzun süreli stresli ve acı verici bir süreçten sonra vize aldım ve Polonya'nın Czersk şehrine doğru yola çıktım. İlk olarak, uzun bir yolculuk bekliyordum. Bu süreçte iki uçak, bir tren ve bir otobüse bindim ve ikinci günün sonunda, Czersk şehrine uykusuz bir şekilde ulaşabildim. Tren istasyonunda mentorlarımdan biri benimle buluştu ve beni kalacağım eve götürdü. Açıkçası, ev beklediğimden biraz daha büyüktü ve bizim için kiralanmıştı. Eve gelen ilk gönüllü oldum ve daha sonra iki Türk gönüllü daha geldi ve şimdi üç gönüllüyüz.
Şehre gelince, Czersk 10,000 nüfuslu küçük bir şehir, ama düşündüğümden biraz daha küçük ve bu durum şehre farklı bir güzellik katıyor. Bu sayede kafamı biraz dinleyebiliyorum ve hayat sakin bir şekilde devam ediyor. Beni en çok etkileyen şey ise doğası oldu. Trendeyken yol üzerinde bir sürü yeşil arazi gördüm ve bu beni çok mutlu etti bu durum Czersk'i çok daha çevreci bir ortam haline getiriyor. Sayısız orman ve kır gördüm, birçok küçük göl vardı ve hepsi temizdi. Czersk ilginç bir şehir, küçük olmasının yanında çok modern ve burada insanın kendini evinde gibi hissetmesi çok kolay. İnsanlar birbirine dostça yaklaşıyor ve yardımsever, yemekler lezzetli, şehir harika... Ziyaret edilmeyi hak eden bu şehir hakkında söylenecek başka bir şey yok! Herkes birbirine saygılı, kimse kimseyi rahatsız etmez, herkes kurallara uygun olarak yaşar. Şahsen, buraya geldiğimde çok şaşırdım çünkü 20 yıldır Türkiye de yaşayan biri olarak bu tür şeylere alışkın değilim. Bu arada, küçük bir şehir olmasına rağmen, aradığımız her şeyi burada bulabiliriz. Her türlü imkân bizim için burada sağlanmış durumda. Şimdiye kadar, hiçbir şey eksik değildi ve bir şey eksik olduğunda, hemen danışmanlarımızla iletişime geçebilir ve problemi çözebiliriz.
Buraya zihinsel ve bedensel engelli insanlara yardım etmek için geldik. Bu projenin amacı, yerel kalkınmaya katkıda bulunmak, zorluklara meydan okumak ve kar elde etmeden insanlara yardım etmek için birlikte çalışmak. Bu proje, farklı bakış açılarını ve kültürleri paylaşarak ve gençler ve engelliler arasında empati yaratarak uluslararası bir işbirliğini kapsamakta. AGH programı yeni bir ülke, yeni bir kültür keşfetmek ve kültürlerarası farkındalığınızı geliştirmek için harika bir fırsat. Böyle projelerle ve insanlarla tanıştığımız için kendimizi çok şanslı sayıyoruz. Hafta içi her gün bu merkeze geliyoruz ve sabah 9'dan akşam 3'e kadar çalışıyoruz. Açıkçası, bu merkezde olmaktan çok mutluyum, bu proje sayesinde, oradaki hassas insanların hayatlarına tanık olabiliriz. Yabancı gönüllülerin orada olması onlar için farklı bir deneyim. Onlarında bizimle olması bizim hayatımıza renk katıyor. Her gün onlarla etkinlikler yapıyoruz. Bazen dışarı çıkıp bazen alışverişe gidiyoruz. Bizim için de farklı birer aktivite oluyor bütün bunlar.