Saturday 6 July 2019

İnsanlara Güven Seviyemi Artıran Ülke


Romanya'daki EVS projemizin sonuna geldik. Kendimi nasıl EVS projesi içinde ve Romanya'da bulduğuma dair bir fikrim yokken kendim için yaptığım iyi şeyin bu projeye gelmek olduğunu düşünüyorum. Romanya benim ilk yurtdışı deneyimim ve bu deneyim için Iyaca ailesine ne kadar teşekkür etsem az kalır. Bizim projemiz Romanya'nın Ciorogarla kasabasında bir lisede. Bu kasabada herkes mutlu ve herkes birbirine sokakta selam veriyor. İsmini doğru telaffuz edemediğimiz bu güzel yer bana güzel anılar kazandırdı.  

Biz lisede çocuklarla aktiviteler yapıyoruz kısacası. Kısaca diyorum çünkü bu deneyimimde bazı şeyleri kelimeler ile anlatamıyorum.  Çocuklarla ve öğretmenlerle kurduğumuz bağ öylesine güzel ki bizi kızlarım diye seven öğretmenler, her sorununda bize koşan öğrenciler var şu an yanımızda. Bu projemizin başarılı olduğunun en büyük kanıtıdır benim için. Her gün keşke gitmeseniz diyen insanların gözlerindeki samimiyet çok değerli. Her fırsat bize teşekkür ediyorlar ve gitmememiz için dilekte bulunuyorlar bu öylesine güzel bir his ki umarım yaşarsınız. 

Biz burda Easter dönemine denk geldik ve bizi evlerine davet eden bir çok aile oldu. Onların kültürlerini yakından tanıma şansı elde ettik ve muazzam insanlar tanıdık. Dillerini bilmediğimiz insanlarla bile öylesine güzel iletişim kurduk ki hala şaşırıyorum nasıl başardığımıza. Ama isteyince ve yeteri kadar çabalayınca her şey oluyor. 
Romanya gerçekten doğasıyla ve binalarıyla çok güzel bir ülke. Cluj, Constanta, Brasov, Sinaia, Timisoara gibi şehirlerini gezdik ve mükemmel hatıralarla döndük. Bu hafta ise Balkan turundan döndük. Gezecek, yeni yerler görecek zamanınız var eğer zamanı değerlendirmeyi bilirseniz. 
Evet Romanya güzel bir ülke ama onu güzel yapan en çok güzel insanları. İlk otostop deneyimini burada yaşadım ilk başlarda tedirgin oldum tabii ki. Ama burda insanlar o kadar yardımsever ve iyiler ki gerçekten yaşadığım güzel tecrübeleri anlatmaya kelimelerim yetmiyor. Neye ihtiyacınız olursa olsun hemen yardım etmeye çalışıyorlar bu durum beni ilk başta çok şaşırtmıştı. 
O kadar çok şey yazmak, anlatmak istiyorum ki ama bunları anlatacak kelimelerim yok henüz. Yüzümdeki gülümsemenin sebebi oldu burda herkes. En güzel ifade edebilme şeklim onlardan bahsederken gülümsemem. 
Romanya insanlara olan güven seviyemi artırdı. Burdan dönmek istemiyorum ve  güzel anılarımın güzel oyuncularına sonsuz teşekkür etmek istiyorum. Her biriyle bir gün tekrar bir araya geleceğim...





No comments:

Post a Comment