Wednesday 12 December 2018

Tunus`a Denizli`den geldim

Merhabalar, ben Songül Akdağ. Kendini sosyal sorumluluk projelerine adayan, yaşadığım şehirde bir derneğin genel sekreterliğini yapan bir üniversite öğrencisiyim. Tunus’a Denizli’den geldim.
Tunus serüvenimi ilk öğrendiğimde çok heyecanlıydım. Önümde daha bir çok fırsat varken büyük bir fedakarlık yaparak Tunus’u seçtim. Çünkü Afrika ülkesi görmek benim için daha tercih edilebilirdi ve tercih ettim.
Tunus’ta yirmi üçüncü günüm. Kısa dönem EVS programındayım. Geldiğim günden itibaren güzel deneyimler yaşadım. Hiç tatmadığım lezzetler tattım. Hiç görmediğim kültürlere şahit oldum. Buradaki dile ortak oldum. Marketçi abinin, kafedeki garsonun, pazardaki esnafın, minibüsteki gencin kısacası buradaki insanların iletişim konusunda ne kadar sıcak ve istekli olduklarını gördüm. Aktivite kapsamında gittiğimiz okullardaki çocukların sevinçlerine, merakla bakan gözlerine ortak oldum. Sevginin dil, din, ırk ayrımı yapmaksızın her şekilde aynı kalabildiğini hissettim.



Tabi ki geldiğimden itibaren her günüm güzel geçmedi. Geldiğim gün internet problemi çektim ve hattım Türkiye hattı olduğu için uçak moduna aldım ve ilk gün aileme haber veremedim. Yaşayacak olduğum Sousse’a varana kadar ufak tefek sıkıntılar yaşadım. Yemek anlamında sıkıntılar yaşadım. Günlerce sadece patates ve yumurta ile beslendim. Afrika ülkesi olduğu için sıcak olur düşüncesiyle çok kalın kıyafetler almadığım için iklim sıkıntısı yaşadım. Burada da soğuk havalar yaşanıyormuş onu öğrenmiş oldum. J Ama bu saydığım problemleri göze alarak geldiğim ve gayet normal şeyler olduğu için çok sorun etmedim.
Projem kapsamında iki tane anaokulu düzeyindeki çocuklarla ilgilendim onlarla iletişim kurmaya çalıştım. Bu çalışmalarda dikkatimi çeken şeyler oldu. Eğitime gerçekten çok önem veriliyor. Çocuklar ana dillerinin dışında birkaç tane daha başka dil de biliyorlar ve bu beni gerçekten çok şaşırttı. Onun dışında, bahçe çalışması ve Gençlik Merkezi’ne giderek oradaki etkinliklere dahil oldum. Her etkinlikte farklı farklı deneyimler yaşadım.
Şimdi projemin yarısına gelmiş bulunmaktayım ve burada olduğum için mutluyum. Bu projeyi seçtiğim için mutluyum. Bana bu projeye katılmamı sağlayan herkese teşekkür ederim.

No comments:

Post a Comment