Friday 28 December 2018

Hayata bir mola; adres: Romanya!


Herkese Merhabalar,
Uzun zamandır aklımda olan EVS programını en sonunda işimden gücümden sıyrılarak değerlendirme fırsatı yakaladım, iki aylık bir projede gönüllü olarak Romanya’ya geldim, bir aydır ülkemden uzakta bambaşka bir kültürün içinde yaşıyorum.
EVS projemiz bir lisede geçiyor, liseli gençleri gelecek seçimlerde oy kullanmaları için bilinçlendirmeyi, bu esnada kendi kültürümüzü tanıtmayı ve Romen kültürü hakkında bilgi sahibi olmayı amaçlıyoruz, projemiz hem öğretmeyi hem de yeni şeyler öğrenmeyi teşvik ediyor.
Romanya’da; proje çalışmalarımızdan arta kalan vakti farklı şehirleri keşfetmekle geçiyoruz, İlk ayımızda; Bükreş, Cluj, Braşov, Sinaia gibi önemli şehirleri gezdik. Gerek Müzeleri, gerekse Old town sokakları tarihe ışık tutar nitelikte. 
Ülke genel olarak doğası ve etkileyici mimarisiyle dikkatleri çekiyor. Romanya’nın toplumsal yapısı kendi kültürel yapımıza benziyor, ilk defa yurt dışı deneyimim olmasına rağmen adapte olmakta problem yaşamadım, Romenlerin de yabancılara karşı tutum ve davranışları oldukça hoşgörülü.

EVS programı bir proje kapsamında gerçekleştiğinden, gittiğiniz ülkenin toplumsal yapısına çok daha hızlı dahil olabiliyorsunuz; bu da size o toplumu daha kısa bir sürede tanıma avantajı sağlıyor. EVS ile edindiğim, bu deneyim bundan sonraki hayatıma yön vermemde bir pusula olacak. Artık gelecek planları yaparken daha geniş bir yelpazeden düşünüyorum, böylece hayatın içinde kendi yerimi en doğru şekilde belirleyeceğime inanıyorum. Kısacası; yurtdışı deneyimiyle yaşam vizyonunu genişletmek isteyen gençler öncelikle EVS de şansını denemeli. Hoşça kalın!

No comments:

Post a Comment