Friday 22 September 2017

SEMİHA'nın AGH NOTLARI

Merhabalar !
Ben Semiha , siz de diğer arkadaşlarım gibi bana "Sammy " diyebilirsiniz . 33 gündür Azerbaycan Gence şehrinde  EVS aracılığı ile gönüllü olarak faliyetlerde yer almaktayım . Aynı zamanda bir ay süren Iasec projesi henüz bitti . Size bir aydır bu ülke hakkında olan gözlemlerimi elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle geldiğim ilk haftalarda dil konusunda yaşadığım problemleri belirtmek istiyorum burada yerli halk Azerbaycan dili konuşmakta , eğer bir turist olarak gelecekseniz kendinizi en yaygın  bilinen yabancı dilin Rusça olduğuna hazırlamanız gerek , Eğer Rusça  biliyorsanız işler daha kolay olacaktır ;)
İkinci olarak yemeklerden bahsetmek istiyorum , damak tadımıza oldukça yakın lezzetler bulmak hiç zor değil , konuk olduğum yerlerde yediğim Harika yemekler beni oldukça etkiledi . Özellikle kırmızı et sevenler için yemek konusunda harikalar diyarı diyebilirim . Xengel , dolma , dovga...  yerli insanların misafirperverliklerine hayran kaldım , bazen o kadar çok ilgileniyorlar ki ister istemez kendinizi mahçup hissediyorsunuz bu kadar ilgi fazla diyesiniz geliyor :)


Burada yaptığım işlerden bahsedecek olursam gençlerin öğrenme isteği ve azimli oluşlarına değinmeden edemeyeceğim . Gönüllü olarak çalıştığım organizasyonda İngilizce dil kursu açmış bulunmaktayım ve gençlerin bu denli istekli olması beni daha çok motive edip işimi ciddiye alıp en iyi şekilde yapmaya sevk ediyor . Gençlerin çoğu en az bir müzik aleti çalıyor  , bir kaç dil bilip  sanatla uğraşıyor . Burada böyle gençleri tanımak ve çoğunlukta olduğunu görmek beni çok mutlu etti.
Aynı  zamanda şehirin  bir çok projeye ev sahipliği yapması gelelere  burada çok kültürlü , uluslararası bir ortam sağlamakta , ben de bu ortamdan  yararlananlardan biriyim :)
Ülke genelinde mimarinin çok eski ve özenli olması da beni en çok etkileyen yanlarından birisi nereye baksanız tarih görüyorsunuz , Bakü ile kıyaslandığında Gence genelinde eski binalardan oluşan bir şehir . Her yerde heykeller ve bilim , sanatla uğraşan kişiler hakkında bilgilerin olması sanata ve insana verilen değeri ortaya koyuyor.
Bu eski mimarinin yanı sıra çok fazla gizlenmiş modern uluslarası mekanlar da bulmam mümkün, özellikle restoranlar lezzet konusundan da çok başarılılar 

Son olarak sizlere tavsiyem buralara gelip görmeniz bu duyguları tatmanız yönünde :)


No comments:

Post a Comment