Thursday 21 September 2017

MİNİ AVRUPA GEZİSİ

Litvanya'dan selamlar:)

Bu yazımda küçük Avrupa turumdan bahsedeceğim. AGH sayesinde Avrupa’yı gezme fırsatı buldum. Her ay 2 gün izinimi biriktirdim ve 10 günlük bir seyahate çıktım. Bu süre zarfında 5 ülke 6 şehir ziyaret ettim. Merak ettiğim batı Avrupayı kısmen gezdim. Vilnius'tan Brüksel'e gittim oradan Amsterdam'a oradan Paris'e geçtim. Sonra Barcelona'ya oradan Madrid'e son olarak da Roma'ya uğrayıp Vilnius'a geri döndüm. Haliyle yorucu bir geziydi ama değdi mi diye sorarsanız elbette derim:)Kısa zamanım vardı ve olabildiğince iyi şekilde değerlendirdiğimi düşünüyorum. Her yeri gezmek için zaman yetti mi? Hayır yetmedi. Keske daha çok zamanım olsaydı da gezebilseydim diyorum. Ama istediğim yerlerin hepsini gördüm:) Size tavsiye bu gezi için daha çok zaman ayırmaya çalışın. Ayrıca böyle bir tatile çıkmak için finansörünüz benim ki gibi babanızsa arayı iyi tutmanız gerekiyor;) Batı Avrupa gerçekten pahalı. Özellikle benim gezdiğim ülkeleri düşünürsek:) 



Biraz şehirlerden bahsedeyim. Bu şehirler arasından favorim Barcelona. Çok güzel bir şehir. Hem sanatsal,  hem tarihi hem modernizmi bir arada tutan bir şehir. Sokaklarında gezmek bile insana yetiyor. Heryerde Antoni Gaudí'nin muhteşem eserleri yer alıyor. Şehir onun etkisinden uzaklaşmamış. Sokaklarında gezmek bakımından ikinci olarak Amsterdam çok güzeldi. Avrupa’nın bisiklet açısından en iyi şehri diyorlardı doğruymuş. Bisiklete verilen önem ve öncelikler çok fazla. Arabadan çok bisiklet gördüm diyebilirim:) Paris hakkında birşey söylememe gerek yok diye düşünüyorum. Paris bir insan olsa ve onu bir kelimeyle anlatsam çok asil demem yeterli. Roma ise tarih kokan şehir. Binalarıyla kalıntılarıyla o kadar çok tarih kokuyor ki. Insanlar olmasa sokaklarında gezerken zaman da yolculuk yaptığımı düşünebilirdim. Madrid ve Brüksel başkent olmaları dışında bana fazla bir etki yaratmadı. Evet onlarda güzel şehirlerdi ama diğerlerine hayranlıklarım daha fazla. Umarım sizinde böyle bir fırsatınız olur hoşçakalın :)




No comments:

Post a Comment